2008. augusztus 5., kedd

Sárgabarack lekvár

Kaptunk valahonnét sárgabarackot, úgy kb 5 kg-t. Mivel sajnos ezek hullott barackok, nem is annyira szépek, és főleg nem annyira érettek. Természetesen az ember nem eszik meg ennyit, pláne, hogy nem is elég finomak, nyilván gombóc sem jöhet épp ezért szóba, hát nem maradt más megoldás, mint a lekvár. Majd jól megcukrozzuk (o;
Ízbolygónál láttam mindenféle izgalmas ízesítésű sárgabarack lekvárt, de egyrészt egyikhez sem lett volna itthon minden adalék, másrészt kicsit bátortalanabb is vagyok :) Bár részben azért is, mert a család húzná az orrát, igaz nem feltétlen kellene tudniuk, hogy mitől olyan ízű, amilyen :) Szóval annyiban maradtam, hogy mindenképp akarok bele főzni valami alkoholt. Lementem a spájzba, és körülnéztem, mi az, ami passzolna. Gondoltam tokajira, viszont ha megbontok egy üveggel, ki issza meg a maradékot? Van egy fél literes üvegben egy 10 év körüli tokaji furmint, felteszem ez elég drága lehet, így inkább ezt is békén hagytam. Itt már sejtettem, hogy a bor nem lesz jó választás, mert azt ha megbontjuk, meg is kell inni, de senki nem szereti az édes bort. Így végül a jó házi szilvapálinkát választottam, nem bántam meg (;
Egyébként néztem sok más receptet is, hátha van valami, ami kicsivel több, mint a hagyományos, de nem találtam érdemit. A mai Nők Lapjában is van egy, de az is csak a klasszikus. Ellenben továbbra sem értem, miért kell a lekvárba annyi cukor. Eddig sem tettünk bele fél kilót, most meg még óvatosabb voltam, és nekem még így is nagyon ízlik. Volt itthon egy doboz befőző cukor, azt akartam kipróbálni, aztán gyorsan vissza is tettem a polcra, miután megláttam, hogy nem csak a pektinnel több, hanem van benne ízfokozó meg tartósítószer is.

Sárgabarack lekvár

Hozzávalók:
  • 1,5 kg sárgabarack (hámozva, magozva)
  • 20 dkg cukor
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 dl szilvapálinka
A barackokat néhány percre forróvízbe mártottam, majd ha kihűltek kissé, lehúztam a héjukat és kimagoztam őket. Megmondom őszintén nem tudom meddig főztem a barackot :) De ha már jó sok leve van, és a barackok is jól szétfőttek, akkor botmixerrel megturmixoltam. Nyilván mindenki ízlése szerint turmixolja, mi nem szoktunk darabokat hagyni benne. Végül hozzáadtam a cukrot, fahéjat és a pálinkát. Ne hajoljunk a lábas fölé mert akkor valaki másnak kell a lekvárt üvegekbe merni (o; A cukorral már csak pár percig forraltam a lekvárt, vigyázni kell vele, mert ha nem kavarjuk akkor köpköd. Végül a lekvárt tiszta, jól záródó csavaros fedelű üvegekbe mertem. Az üvegeket állítsuk fejre, és hagyjuk így kihűlni.



Nincsenek megjegyzések: