2008. december 25., csütörtök

Fűszeres forrócsoki

Bármit csinálhatok most, ami csokis, ugyanis a Tescoban akciósan árulják a Tibi étcsoki mikulásokat - konkrétan 47 forintért egy 60g-ost. Szerintem ez elég jutányos, és trüffelnek teljesen tökéletes. Készült is elég sokféle verzió a teás mellé, gyömbéres, meg kávés. Megpróbáltam a konyakos szilva levével is ízesíteni, de az sajnos nem érződött. A legutóbbi kávés viszont nagyon finom lett, tettem bele egy hangyányi fahéjat is. Az állagát illetően arra jutottam, hogy a csillagok állása a mérvadó :o) A teás elég kemény, a kávés viszont nagyon krémes, a gyömbéres is keményebb lett... nem tudom mi lehet az oka. Tény, hogy golyózni nem fogok, pedig vettem karalábévájót is, de nem jön ki belőle az anyag. Úgy döntöttem, hogy a négyszögletes trüffelek is kiválóak :)
Korábban kaptam kardamomot, már azóta agyalok rajta, hogy mit kéne csinálni vele. Végül a temérdek mikulás hatására úgy határoztam, hogy forrócsoki lesz belőle. Elég jó lett, talán még lehet variálni a fűszerek mennyiségén. Jó csikorgós hideg nincs ugyan, amikor az ilyen legjobban esik, de talán még lesz az is :)

Fűszeres forrócsoki

Hozzávalók:
  • 1 dl tejszín
  • 5-6 dl tej
  • 2 szem szegfűbors
  • 5 szem kardamom
  • 1 étcsoki mikulás (60g)
A tejet és a tejszínt egy lábasba összeöntjük és felforraljuk. Beletördeljük a csokit és addig kavargatjuk, míg fel nem olvad. A fűszereket mozsárban vagy folpack között húsklopfolóval összetörjük, és a tejhez adjuk. Hagyjuk pár percig állni, hogy a fűszerek aromája kiázzon, majd poharakba szűrjük.

Nincsenek megjegyzések: