2008. december 7., vasárnap

Zabpelyhes keksz Mikulásra

A szobatársaknak sütöttem ma sütit, szerintem jobban örülnek neki, mintha kapnának egy csokimikulást. Bár igazság szerint így is kapnak mikulást, mert amiket én kaptam azok most áldozatul estek és a sütiben végezték :)
Csuda ámerikai bögrés recept, amiből kifelejtettem a vaníliakivonatot, de szerintem így is nagyon finom lett. Banánból mehet bele egy egész is nyugodtan, meg a dióval és a csokival sem kell szűken bánni. Sajnos zabliszttel itthon még nem találkoztam, úgyhogy a múltkor vett világos rozslisztet használtam, és adtam hozzá 2 tk. zabkorpárt. Meg úgy általában nem csináltam vegánra, így sima tejet tettem bele meg napraforgó olajat, és persze a mikulások is hagyományos csokiból készültek.


Zabos-banános-csokis keksz

Hozzávalók:
  • 1 bögre zabliszt
  • 3/4 bögre zabpehely
  • 1/2 tk. sütőpor
  • 1/3 tk. szódabikarbóna
  • 1/2 tk. só
  • 1/2 bögre barna cukor
  • 1/3 bögre repceolaj
  • 1/3 bögre szójatej
  • 1/2 tk. vaníliakivonat
  • 1/2 érett banán
  • 1/4 bögre aprított dió (mogyoró, mandula - ki mit szeret)
  • 1/3 bögre aprított csoki
Melegítsük a sütőt 175°C-ra. Egy tálban kavarjuk össze az első 6 hozzávalót, egy másik tálban pedig keverjük össze az olajat, a tejet és a vaníliakivonatot. Öntsük a folyékony hozzávalókat a szárazakhoz, alaposan keverjük el, majd forgassuk bele az apróra vágott diót, csokit és banánt.
Béleljük ki a tepsit sütőpapírral, és kis fagyis kanállal adagoljunk gombócokat. Kb 25 perc alatt süssük aranybarnára.
Én javaslom, hogy aki teheti az szilikon lapot használjon, én legalábbis alig bírtam leszedni a sütőpapírról, a szilikonlapról viszont remekül lejöttek. A tészta elég ragadós-darabos, tisztes távolságra tegyük a kupacokat, mert elterpeszkednek sütés közben.
Kb. 20 darab lett.

Health.com: Susan Sarandon's Banana-Oatmeal Chocolate Chip Cookies

Nincsenek megjegyzések: