2008. december 9., kedd

Mézes lazac

Az a gyanúm, feltaláltam a spanyol viaszt, de ez most nem érdekel, mert tökre örültem magamnak délben, hogy milyen jól sikerült az ebéd :) Így aztán ezt a receptet mindenképp megosztom. Halat enni több okból is jó, egyrészt mert egészséges, van benne omega zsírsav, meg könnyen emészthető meg miegymás. Másrészt meg mert nagyon hamar készen van, sőt ha tengeri halról van szó még kicsit rózsaszínen is bátran meg lehet enni.

Mézes lazac

Hozzávalók (2 főre):
  • 2 db kb. tenyérnyi lazacfilé
  • szójaszósz
  • 2 tk. méz
  • vaj
A halszeleteket előző nap pácoljuk be a szójaszószba, valamikor menetközben forgassuk meg őket. Olvasszunk fel egy kevés vajat serpenyőben és adjuk hozzá a mézet, karamellizáljuk pár percig. Ebben a lazacszeleteket mindkét oldalukon 3-4 perc alatt süssük meg. Jó sötét lesz a szójaszósz miatt, ne ijedjünk meg nem ég oda olyan hamar.
Én barnarizzsel ettem.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Gratulalok, ez tenyleg jo lehet!
Bar a szojaszosz nem szerepel az etrendmen, lehet meerne kiprobalni. :)
Csak igy tovabb! Karacsonyi etelt ne karacsonykor, hanem elotte tessek leirni! :)
Szakacsnok gyongye.. :)

offtopic.
Multkor irtam neked egy levelet, svajci elmenyeimrol, de vegul nem kuldtem el. :) Most meg sikerult letorolni. :)

D.

dia írta...

Már majdnem épp elszörnyedtem, h mit felejtettem el, mert nem emlékszem, h kaptam volna levelet (o; De akkor most megnyugodtam :)
Karácsonyi recept meg... hát lehet h nem nagyon lesz előzetesben.