2008. október 13., hétfő

Currys karfiol

Idén sikeresen termesztettünk a kertben káposztát meg karfiolt, habár ez utóbbi nem indult valami reményteljesen. Gigászi nagy levelei lettek, de nem tűnt úgy, hogy lesz is benne valami. Nagymamám biztatott minket, hogy ha tekeredik a közepe, akkor jó lesz. Aztán szerencsére tényleg :) Lett belőle rántott karfiol, meg ez a csőben sült izé. Elnézést kérek a receptért, de szemre csináltam, úgyhogy csak saccoltam a hozzávalókat.

Currys karfiol

Hozzávalók:
  • kisebb fej karfiol
  • kb 3 dl tej
  • 2 ek. liszt
  • só, bors, curry, olaj
  • 3-4 szelet füstölt sajt
  • 5-6 szelet bacon
A hőálló edény alját vékonyan megolajoztam, majd a karfiolrózsákat szépen belerendeztem. A lisztet olajon megpirítottam, majd a tejjel felöntve híg besamel mártást csináltam. A mártást sóztam, borsoztam és megszórtam curry-vel (nekem a Kotányi-féle curry porom van, szerintem abból elég sokat kell szórni, hogy legyen is valami íze). Leöntöttem a karfiolokat a szósszal, majd szépen beteregettem a felkockázott baconnel. 200°C-on sütöttem, amíg a szalonnák szépen meg nem pirultak a tetején, majd ráterítettem a sajt szeleteket, és 180°C-on sütöttem még, amíg a sajt is megpirult. (Eredetileg karikáztam a karfiol alá póréhagymát is, de úgy vettem észre, hogy nem befolyásolta a végeredményt, úgyhogy itt elhagytam.)
Önmagában is megteszi, vagy adhatunk mellé rizst.

Nincsenek megjegyzések: