2008. szeptember 29., hétfő

A kenyér

Több blogon is olvastam már arról, hogy milyen is a jó kenyér. Én is szívesen sütök ilyesmiket, van is a tarsolyban még recept, de valahogy nem igazán sikerülnek olyanra, mint amit elképzelek. A legjobb, sőt mondhatnám kifogástalan ilyen próbálkozás a dagasztás nélküli kenyér lett. De próbáltam már zsömleféleséget sütni, az már nem volt éppen tökéletes :)
A bolti kenyerek nekem is gondot okoznak, többnyire olyan zsúrkenyérszerűek, másnap már szárazak, nem lehet megkenni mert elmorzsálódik stb. Lehet ugyan jó kenyeret venni, az egyik ilyen a mások által is kedvelt Ludwig&Mentesi féle Jókenyér, de többnyire az árát is jól megkérik.
Én azt hiszem mégiscsak a környékünkön működő egyik pék termékeit favorizálom a legjobban. A kiflije teljesen tökéletes, ilyet még sehol nem ettem. A másik jóság meg, hogy egészen friss kenyereket lehet kapni, a múltkor dobálni kellett még olyan forró volt, mert akkor szedték ki a kemencéből :) Nomeg a korrektség, hogy délután féláron adják a délelőtt sütött kiflit - pedig szerintem nem volt száraz még akkor sem. Csak pislogatam, bezzeg a boltban... a szöget is be lehetne verni egyik-másikkal mégsem adják olcsóbban.
Ha jól rémlik akkor készül sima fehér kenyér, magos, rozsos, (sós) kifli, buci, kakaós csiga, pizzás izé :), túrós bugyor, kalács, briós, cukros kifli, lekváros táska, búr kifli (diós, mákos). Azt hiszem ennyi :) A péksütikről nem nagyon tudok nyilatkozni, én nem igen szeretem ezeket, de felteszem azok sem maradnak el a kenyér minőségétől.




10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Egyszer fozhetnenk egyutt valamit. :)

gondolom eleg hulye otlet. :)

csak igy munka kozben lazitaskent. :)

D.

dia írta...

Könnyen összejönne ilyen távolságból (o; Majd egyszer szervezek író-olvasó találkozót (; Habár rajtad kívül senki nem kommentel...

Névtelen írta...

Gondoltam tavfozunk. :) Skypeon at. :) Bar a hotelban nincsen konyham sem, annyira nem okes igy a dolog. :)

Lattam, hogy mas is kommentel. Amugy biztosan van olvasod, csak lustak kommentelni.
Gondolom a barataid is olvassak. :)

Meg Svajcban is fozhetnenk. :) Felteve, ha meg tudunk egyezni abban, hogy mit. Nekem is fozes helyett a sportolason kellene, hogy jarjon az eszem, csak ebben a kisvarosban nemigen van lehetoseg szinte semmire. :) Futasra meg nem birtam magam ravenni. :)

akar. :)

megyek vissza dolgozni, csak nagyon unalmas. :) Ilyenkor mindent csinalok, hogy ne kelljen dolgozni. :)

ui1: Varjuk az uj postot!

olvasok.

ui2: szerintem elkeszul a Dia szakacskonyve es a Dia konyhaja Tal Judit mintajara. :) Aztan majd nezem a fozomusorodat. :)


:)
d.

Névtelen írta...

bocsi, lehet nem volt olyan jo otlet ez a fozes. :) Elnezest.

Hetvegi program: luzern. Kivancsi leszek. :)

jo hetveget!

dia írta...

Ah, irigykedek (; Sétálgass helyettem is :)

Névtelen írta...

Ne irigykedj, itt esett a ho. :)
blogolj inkabb irigykedes helyett. :)

Nincsen valami olyan resze a blognak, ahol latod, hanyan olvasnak?

dia írta...

De, van statisztikám, igaz csak nem olyan nagyon régóta. 12,32 látogatás/nap az átlag, szóval nem én leszek a legolvasottabb blogger (; Mondjuk nem olyan nagy baj ez, elsősorban a saját kedvemre csinálom ezt. De nyilván örülök ha valakinek tetszik.

Névtelen írta...

Altalaban a blogok onmaguk miatt szuletnek. Aztan lesz az embernek sajat olvasotabora. :)

Nekem is jol esik neha ranezni es valtani valakivel par szot munka kozben-helyett.

Ha meg nem sertelek, kuldenek egy kepet mailben. :) Ha lehet, persze.

D.

Névtelen írta...

Szia!

Statisztika reszt merre lehet megtalalni? :) Ha mondjuk lenne egy ilyen blogom, vagy csinalnek egy rantotthus.blogspot.com-ot? :)

koszi.

D.

dia írta...

http://www.mahalo.com/How_to_use_google_analytics_for_beginners
Itt egy jó lépésről-lépésre leírás :) Én google analytics-ot használok, gondolom lehet mást is, pláne más blogokon.