2008. szeptember 21., vasárnap

Névnapozás

Tekintve, hogy két névnap is közel kerül egymáshoz, kedves ismerősökkel együtt tartunk névnapot. Ilyenkor mi szoktunk menni hozzájuk, de most kiegyeztem a nénivel, hogy ő főz, én pedig szolgáltatom a sütiket. Nem újítottam semmit, megbízható kipróbált recepteket választottam. Eredetileg a citromtortát akartam megcsinálni narancsos verzióban, de anyukám lebeszélt erről. Így aztán vaníliás kifli, szezámmagos rúd és arab kávétorta alkotta a repertoárt az én részemről.
A néni pedig remek aszalt szilvával tűzdelt és baconnel tekert karajt csinált párolt káposztával és krumplipürével valamit sajtos csirkemellet. Remekül főz, úgyhogy természetesen nem maradtunk éhen (;

Arab kávétorta

Hozzávalók:
  • 25 dkg cukor
  • 10 tojás
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 2 tk. őrölt feketekávé
  • 15 dkg étcsoki (nálam a Tibi a favorit)
  • fél cs. sütőpor
  • 2 ek. liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 2 dl tej
  • 20 dkg vaj
  • 2 ek. erős feketekávé
A tésztához 25 dkg cukrot hat tojás sárgájával és egy csomag vaníliás cukorral habosra kikeverünk, azután 10 dkg reszelt csokoládét, 2 tk. őrölt kávét, fél csomag sütőport, két kanál lisztet és legvégül a hat tojás fehérjének kemény habját adjuk hozzá. Vajazott, lisztezett tortaformában közepes tűznél sütjük (180 °C-on 40-50 perc volt nálam, tűpróba!) és kihűlés után két rétegre éles késsel átvágjuk.
Töltelék és átvonó: 15 dkg porcukrot 3 tojás sárgájával, 1 egész tojással, egy csomag vaníliás cukorral és két dl tejjel állandó keverés mellett vízgőz felett sűrűre főzünk, időközben hozzáadva 2 ek. erős feketekávét és 5dkg étcsokoládét. Kihűlés után a krémhez keverünk még 20 dkg vajat és lapos késsel felkenjük.
Tetejére a krémből kis rózsákat és csillagot formálunk nyomózsákból, vagy kis lecsípett hegyű papírtölcsérrel.


Az a helyzet, hogy a tortasütésen még bőven van mit gyakorolni :) Legalábbis lehetőleg normálisan ketté vágni a piskótát nekem elég komoly feladat, még szerencse, hogy csak kétfelé kellett :) Aztán meg persze a szépséges elsimított felület is probléma volt. Hamar megsejtettem, hogy nem fog menni, így aztán inkább ilyen kócosra csináltam.
Ellenben szegény tortát érte némi atrocitás. Átvittük magunkkal, és én mondtam, hogy hagyjuk kint a teraszon amíg sorra nem kerül, legalább hidegen lesz, mert a hűtőbe nem fért volna be. Aztán ja, még figyelmeztettek is, de én csak legyintettem. Valamelyik környékbeli cica bizony megnézte egész közelről (o; Az eredmény alant látható, frankón lenyalta a torta egy részéről a krémet. Mondjuk a mi cicánknak is ízlett, mert lenyalta a kanalat (;


A mi süteményeskönyvünk (Váncza könyv), 184. recept

Szezámmagos rúd


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás sárgája
  • fél cs. sütőpor
  • 10 dkg reszelt trappista sajt
  • 2 ek. egész mák
  • 3-4 ek. tejföl
  • kb. 2 ek. szezámmag
A lisztet és a margarint elmorzsoljuk, és a többi hozzávalóval egybedolgozzuk. 4-5 mm vastagságúra nyújtjuk, a tészta tetejét tojásfehérjével megkenjük, bőségesen megszürjuk előre megpirított szezámmaggal és derelyevágóval vékony rudakat vágunk. Lassú tűznél sütjük (180°C - 15perc).

Akitől a receptet kaptam, igazán kifogástalan vékonyka ropi-szerű pálcikákat csinált, meg szép fehérek lettek. Az nekem azt hiszem jobban tetszett, de ez íze ennek is nagyon jó lett :)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Remélem jól éreztétek magatokat! Nekem is eszemben volt a névnapod, csak a sok történés miatt elfelejtettem nézni a blogodat. Pedig megnéztem,hogy 18-án van Diana napja. Aki ugye a vadászat és a termékenység? istennője volt. :) Gondolom sok közös lehet bennetek, hiszen nincsen gyereked és vadászni sem hiszem, hogy jársz. :)

Mindenesetre isten és istennők hada éltessen névnapod alkalmából! :)


D.

dia írta...

Remek volt, mint mindig. Köszönöm a jókívánságot! :)