2008. szeptember 6., szombat

Vámpírok bálja (o;

Én az a típus vagyok, aki egy szelet tarjából annyit eszik meg, amennyit a tányér szélére piszkál. Porcogóról, bőrről, belsőségről meg ilyesmiről szó sem lehet, bár nem vagyok szívbajos, szépen kiválogatom. De hogy megenni... na azt aztán nem. Belsőséget nagyjából évente egyszer eszek, és ez kimerül a dinszóvágásos resztelt májban. Igaz a májkrémet szeretem, de ebbe most ne menjünk bele, nincsenek egyébként illúzióim a bolti felvágottakat illetően (o;
Akad ellenben egy kivétel, ami az én elképzelésem szerint azért elég gusztustalan, de mégis nem csak hogy megeszem, hanem nagyon is szeretem. Ez pedig a pirított csirkevér. Eredetileg csak akkor jutottunk hozzá, ha a nagymamám csirkét vágott. Vannak ugyan csirke neveléssel és vágással foglalkozó ismerősök, de ők levágják a csirke fejét, az pedig nem jó,.Ilyenkor ugyanis nem csak a vére folyik ki a csirkének, hanem a begyéből is visszafolyhat mindenféle. Szóval csak úgy jó, ha tényleg csak a torkát vágják el szegény állatnak. Viszont valami ismerős ismerősén keresztül mégis találtunk olyan valakit a közelben, akinél így vágják a csirkét. Így aztán anyukám ma reggel beállított egy 720ml-es befőttesüvegnyi csirkevérrel :) Hozzá kell tennem, ha boltban lehetne venni, akkor azt nem enném meg.


Az elkészítés amúgy roppant egyszerű. Apróra vágott vöröshagymát pirítsunk olajon, majd a feldarabolt alvadt vért adjuk hozzá. Sózzuk, borsozzuk és szórjuk meg jól majorannával. Pirítsuk meg, hogy mindenhol fekete legyen. Én szoktam rá tenni ketchupot, ez nyilván nem valami elit dolog, de én amúgy is eléggé szeretem a ketchupot :)

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Ez azert igy eleg kemeny volt elolvasni. :)
Elkepzeltem, hogy kiehezve hajtod a csirkeket hatalmas kessel a kezedben.
Csak azt nem ertem, miert ez a cimke, ami. :)

szia

dia írta...

Azt hiszem nem ennék húst, ha nekem kéne kivégezni az állatokat.
A címke meg azért az, ami, mert az ide kerülő ételek nem éppen reform és dietetikus által javasolt fogások. Szóval a testnek nem annyira tesznek jót, inkább csak a lelkednek - már ha szereted az adott fogást :)

Névtelen írta...

Hat jah, ez az allatkivegzes eleg komoly dolog. foleg, ha ertelmes allat - mint pl. egy barany, kutya stb - es esetleg a szivedhez nott.

Csak olyan vicces volt elkepzeni, bocsi. :) Te mindenhova latod, ha irok?

mellesleg nem hiszem, hogy pl. ez a hagymas ver az mondjuk rossz lenne a testnek, de ertem en a celzast.

Mas. te mit csinalnal Svajcban, egy borongos, esos hetvegen? :) Tudom, blogolnal, vagy tanulnal a vizsgakra. :) esetleg gyongyotfuznel. Esetleg valami egyeb otlet? csak mert itt a hetvegem... :) es esik. :( Pont most akartam elmenni futni, ma delutan.

D.

Névtelen írta...

Szia Dia!

sikerült idióta módjára elfelejtenem a jelszavamat a freemailes accountomhoz. Láttam hogy írtál, de válaszolni nem tudok rá.
Végül hétvégén itt maradtunk buchsban, de itt is elég szép helyeket találtunk.
Köszi a segítséget, az oldalt is néztem. A gesztenyefesztivál nagyon bejött, csak az ország másik végében volt. :) Te szereted a gesztenyét? Imádom, hogy itt mindenbe használják. :)

Hétvégén megismerkedtem pár távol keleti gyümölccsel. Ettél már avocadot? vagy valódi papayat? Esetleg mangot? Hát egyszer meg kell kostólni, hogy legyen viszonyítási alapod.
Ma este kakit fogunk enni. Nem kell megijedni, nem lettem teljesen beteg. Ez elvileg egy japán gyümölcs, ami szilva és datolya ízeit hordozza magában..
Majd beszámolok. :)

A blogstatisztikát még nem sikerült megtalálnom azok alapján amit írtál.

Légy jó

D.

dia írta...

A gesztenye finom, csak többnyire lusta vagyok vele vacakolni :)
A trópusi gyümölcsökkel fenntartásaim vannak. Néha szoktunk ananászt venni, meg próbálkoztam a mangóval, de nem az igazi. Gyanítom Costa Ricában az utolsó utcai árus is jobb ananászt árul, mint amit itt nálunk kapni lehet. Egy csomót utazik mire ideér, ráadásul ennél fogva nem is olcsó, és valószínűleg nem is annyira jó. A datolyaszilva állítólag nagyon finom, szoktam is nézegetni a boltban, de nem tudom, hogy mikor jó, így aztán nem mertem még megpróbálni.

Névtelen írta...

Szerintem batran vedd meg a kakit. :) Nekem itt volt szobahomersekleten harom hetig a masodik darab. Nem ment tonkre. Mikor kezdett kicsit vesziteni a megfelelo szinebol, akkor ettem meg.

De tenyleg olyan volt, mint a masodik.

A gesztenyenek az elkeszitesi modjait ismered? Tegnap a felul X -ben bevagjuk modszert alkalmaztunk. :) Nagyon szepen kinyiltak a gesztenyek is. :)