2008. október 18., szombat

Gyors mogyorós pite

Gyűlnek a receptek kérem, én meg frászt kapok, hogy hétközben nem tudok rendesen főzni, csak úgy gyorsan valamit. Ráadásul most a rövid hétvége miatt még haza sem megyek, de felmentem nagynéniékhez, úgyhogy ezúttal ott kotyvasztottam.
Nem ragaszkodtam egészen a recepthez, úgy mint kukoricadara helyett sima búzadarát használtam, és rétesliszt sem volt, hanem ehelyett fele-fele arányban tettem bele a darát és a lisztet, meg a cukor is sima fehér cukor volt. Azt ajánlják itt, hogy adjunk mellé lekvárt, szerintem akkor nagyon édes lesz. Szóval vagy tegyünk bele kevesebb cukrot, vagy kerítsünk jófajta, nem agyoncukrozott lekvárt. Amúgy engem a darakására (tejbegríz magyarul) emlékeztetett :) Némileg bántam, hogy a mogyoró nem igen érződik benne, akár dióval is mehet. Mindenesetre valóban gyorsan kész és nagyon egyszerű. Tejszínhabbal is el tudom képzelni.

Gyors mogyorós pite

Hozzávalók:
  • 20 dkg rétesliszt
  • 10 dkg kukoricadara
  • 2 tojás
  • 10 dkg török mogyoró
  • 5 dkg margarin
  • 20 dkg barna nádcukor
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 5 dkg étcsoki
  • 1 cs. sütőpor vagy 1,5 kk szódabikarbóna
  • 5 dl tej
A sütőt 175°C-ra előmelegítjük.
A mogyorót apróra törjük, ízlés szerint felét szárazon egy kicsit megpiríthatjuk (én ezt kihagytam).
A tojásfehérjét külön tálkába tesszük, majd a végén adjuk hozzá a tésztához.
A hozzávalókat mixerrel jól összedolgozzuk, majd a tojásfehérjét felverjük, hozzákeverjük.
Egy kb. 30 cm átmérőjű, kivajazott tepsibe öntjük. A tetejére apró csokoládédarabkákat teszünk, majd 25-30 percig sütjük.
Sárgabarack vagy szilvalekvárral fogyasszuk.

Népszabadság TV Magazin XVIII/42. szám

Nincsenek megjegyzések: