2008. október 22., szerda

Birsalma először

Birsalmát eddig még csak sajt formájában ettem, azt viszont nagyon szeretem. Bár a sajtot sem én csináltam soha :) Gondoltam most bátrabb leszek, kipróbálom más formában is. Bevallom kissé ügyetlen vagyok még az otthon nem használt fűszerekkel/alapanyagokkal, amikről nem tudom milyennek kellene lenniük. A gyömbér és a birs is abszolút ilyen, odahaza sosem ettem, de gondolom előbb utóbb beletanulok ezeknek a használatába is.
Chili&Vanilia blogját nagyon szeretem, remek dolgokat alkot, nagyon profinak tartom. Mégis ritkán választok onnét receptet, nem vagyok elég bátor :) Tekintve, hogy nagyon világlátott, rengeteg olyan recept van a világ minden tájáról, ami temérdek általam még nem próbált alapanyagot tartalmaz, és ezek persze sokszor olyanok, amiket nem lehet csak úgy a sarki boltban megvenni. Mindig félek, hogy esetleg nem fog ízleni, és akkor mi lesz a fűszerekkel vagy mással, feleslegesen vettem meg stbstb. Netán elrontom, mert nem tudom hogy viselkedik az alapanyag. A múltkor a koktélrák miatt is aggódtam, mi lesz ha rágós lesz, de szerencsére az is jól sikerült :) Persze az is előfordul, hogy az ember tizedikre rontja el, és akkor tanulja csak meg, hogyan nem kellett volna csinálni (;
Ez a próbálkozás mindenesetre sikerrel zárult, bár voltak kisebb hiányosságok. Azt hiszem mehetett volna több méz, meg több fahéj. A gyömbérnek sem igazán érződött az íze, csak csípősséget adott inkább. Mindenesetre jól bejött az édes-fűszeres és a birs savanykás együttese.


Chili&Vanilia: Gyömbéres birsalmás csirkemell

Nincsenek megjegyzések: