2008. augusztus 6., szerda

Tessini csokis-cukkinis süti

A múltkori svájci felhívás beküldői között böngészve találtam ezt a receptet Kochfrosch-nál. Remek pályaművek születtek egyébként. Elbizonytalanodtam a nevet illetően, nem tudom igazából magyarul minek hívják a kantont, mert Tessin a német neve, olaszul pedig Ticino. De mivel én németes vagyok, hát maradtam a német elnevezésnél :)


Tessini csokis-cukkinis süti

Hozzávalók:
  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 3 tojás
  • 20 dkg cukkini (héjastól)
  • 10 dkg csoki (durvára vágva)
  • 5 dkg őrölt mandula
  • 20 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
A vajat és a cukrot habosra keverjük a csipet sóval, majd egyesével hozzákeverjük a tojásokat is.
A cukkinit nagylyukú reszelőn lereszeljük és a csokival és a mandulával együtt a masszához keverjük.
Végül belekeverjük a liszet is, amit előzőleg elkevertünk a sütőporral, és jól kivajazott formába töltjük. A recept szerint egy 30 cm-es doboz formába kell tölteni (nem tudom hogy hívják rendesen :), én egy 29 cm-es őzgerincbe tettem.
Süssük 180 °C-on 50-60 percig. A cukkini elég leves, sületlennek tűnhet tőle a tészta. Elvileg legjobb, ha a kész sütit 24 órát pihenni hagyjuk.

1 megjegyzés:

Szöszike írta...

Szia.. Bocs ha idegennek tűnök, ha nem nagy kérés, légyszi nézz a blogomba bele köszönöm...