2008. augusztus 29., péntek

Körtebefőtt

Ez a befőtt is kísérleti stádiumú. Szintén az ihlette, hogy nem bírtunk ennyit megenni, mint amennyi a fán termett. A körték amúgy kiváló Vilmoskörték, édesek, lédúsak. Már persze befőttnek nem a szép sárga, pirosas foltos érett példányok valók, hanem a még kissé zöldek.
A befőttet az őszibarackbefőtt mintájára csináltam. Idén úgy néz ki, hogy őszibarackot nem teszünk el, így aztán kísérletezek a körtével.
A körtéket meghámoztam és megházukat kivágtam, majd citromos vízbe kockáztam őket. A körte talán jobban nézne ki félben/negyedben vagy szeletben, de mivel viszonylag kicsik az üvegek, hát inkább felkockáztam. A kockákat aztán a citromos lével együtt az üvegekbe kanalaztam, majd mindegyikre tettem egy csapott kávéskanálnyi cukrot. Az üvegek kb. 3 decisek (gombás, tésztaszószos, ánkölbenszes stb). Ezután a szokásos módon lábosba állítottam őket, felöntöttem vízzel majd kiforraltam. Meglátjuk milyen lesz, nagyon szép fehérek, remélem később sem barnulnak majd sokat :)

Nincsenek megjegyzések: