2007. december 24., hétfő

Karácsonyi sütik


Ahhoz képest, hogy azt mondtam idén majd én sütöm a karácsonyi sütiket, hát nem lett belőle sokminden. Anyukámmal megegyeztem, hogy majd ő süti a bejglit, én meg a többit. Végül én csak Chili&Vanilia narancskrémes korongjait csináltam, amik itt kisvirágok, mert ahhoz volt kedvem :) Szerettem volna csillagokat csinálni, de nem volt ilyen kis helyes kiszúró forma. Akartam egyébként venni, és láttam is olyat, hogy karikára volt fűzve több, különböző méretű, egészen karácsonyi figurák, de mindegyikhez volt pl. kacsa. Nem értem hogyan sikerült ez a párosítás...
Anyukám aztán valahonnét az internetről vadászott mézeskalács receptet, elég reform, csak méz van benne, még majdnem nekem sem elég édes :) Úgy volt, hogy rajzolok rá cukormázzal, de végül ebből sem lett semmi. Nem voltam túl aktív, na.
Ezen kívül ott van még a két nagy klasszikus, a kókusztekercs, illetve a sajtosrúd. Ezutóbbi tipikusan az a recept, amiből minden konyhában megvan a tuti, jólbevált recept, csak azt sütik. Érdekes, hogy mégis mennyiféle recept van, mindenkinek más jön be. A miénk konkrétan egy olyan nénitől van, aki anno hivatásosan művelte a lakodalmakra való sütést, és szerintem ez a legjobb :)

Kókusztekercs

Hozzávalók:
  • 35 dkg keksz ledarálva
  • 15 dkg porcukor
  • 3 dkg kakaó
  • kevés rum
  • 1 dl erős kávé
Krém:
  • 15 dkg vaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg porcukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
A hozzávalókat jól összegyúrjuk, 2 részre osztjuk és vékonyan elnyújtjuk. Rákenjük a következő krémet, összecsavarjuk és szeleteljük. Krém: a hozzávalókat jól elkeverjük és rákenjük a kekszre.

Sajtosrúd

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 28 dkg margarin
  • 2 tojás sárgája
  • pici sütőpor
  • 24 dkg sajt
  • pici só
  • tejföl
A hozzávalókat összegyúrjuk (a sajtból csak egy kevés kerül a tésztába), rétestészta keménységű tésztát kell kapnunk. Ha kemény, adjunk hozzá még tejfölt. A tésztát 1-2 órát hideg helyen pihentetjük. Kisodorjuk, tojással megkenjük majd sajttal megszórjuk és derelyevágóval rudakat vágunk belőle. 200°C-on kisütjük.

Nincsenek megjegyzések: