2010. december 27., hétfő

Jáde karkötő

Karácsony előtt egészen rákaptam az eBay-re, mert nagyon sok kereskedő ingyen postázott. Még nyáron kellett piros nyaklánc, és kigondoltam, hogy majd csinálok korallból, mert az nagyon szép. Amint megláttam az árakat, rájöttem, hogy nem is annyira szép az (: Még Isztambulban láttam nagyon sok ásványt, de ott nem vettem egyet sem, mert nem voltam vele tisztában, hogy nálunk mennyibe kerül, és nem akartam ráfaragni. Most viszont ráeszméltem, hogy az interneten mennyire olcsón hozzá lehet jutni a mindenféle féldrágakövekhez. Még két küldeményem úton van, remélem azok is ideérnek, és nem vesztek el a nagy karácsonyi csomagözönben. A már megérkezett jáde golyókból viszont most karkötőt csináltam, illetve maradt még két szem, azokból majd fülbevaló lesz, de egyelőre nincsen hozzá alapanyagom.
A jáde többféle színben fordul elő, a kínaiaknál már nagyon régóta megbecsült féldrágakő. Legjellemzőbb színe a zöld különféle árnyalata, de van belőle fehér és sárga is. Én konkrétan a szép világos zöldet szerettem volna, de végül ezzel a sötéttel is kibékültem, amolyan smaragdos (:

Idehaza elég nehéz hármas távtartót venni, gyakorlatilag ezt az egy fajtát sikerült beszereznem, ebbe is alig férnek bele ezek a 8 mm-es golyók. Picit látszik is, ahogy összeugranak a sorok.
Azt hiszem majd még kellékek után is fogok a neten keresgélni, csak itt ugye kb. 3 hetet várnom kell, amíg kézhez kaphatom, de igazából megéri, mert az ár töredéke az itthoninak.

Nincsenek megjegyzések: