2010. december 4., szombat

Babpüré leves

Végre itt a tél, rendesen hideg van, és én, aki akármeddig bírja leves nélkül, most meg vagyok vadulva a krémlevesekért. Emlékszem valamikor találtam egy ilyen receptet, és sokáig volt szem előtt, hogy majd megfőzöm, de persze nem került rá sor. Az a baj, hogy most már arra sem emlékszem, hogy egyáltalán interneten találtam-e a receptet, vagy valami újságban/szakácskönyvben. Elolvastam néhány fellelhető receptet, aztán érzésre alkottam. Én határozottan elégedett voltam az eredménnyel, és a kinti időjáráshoz is nagyon passzolt (:


Babpüré leves

Hozzávalók:
  • 2 doboz konzerv fehérbab
  • 1 közepes fej hagyma
  • 250 g tejföl (egy nagy pohár háromnegyede kb.)
  • só, bors, szerecsendió, olívaolaj/vaj
  • fél citrom leve
A hagymát aprítsuk fel és olívaolajon vagy vajon pároljuk meg. A konzerv babot csöpögtessük le, öntsük a hagymához és öntsük fel annyi vízzel, hogy ellepje. Sózzuk meg a levest és adjuk hozzá a babérleveleket és a citromlevet. Ha felforrt, hagyjuk kb. 10 percig főni, hogy átvegye a babér ízért.
A babérleveleket dobjuk ki, majd az egészet alaposan turmixoljuk le. Egy nagyobb lyukú szűrőn törjük át az egészet, hogy ne úszkáljanak a babhéjak a levesben. A visszamaradt pürét esetleg vízzel higíthatjuk, ha túl sűrűnek találjuk. Keverjük a leveshez a tejfölt, szórjunk bele egy kis szerecsendiót és végezetül forraljunk rajta egyet még.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Irhatnal valami jo karacsonyi menujavaslatot is. :)
a csalad most kitalalta hogy ilyen gesztenyepurevel toltott pulykamellett csinaljak baconbe gongyolve, meg ugye a szokasos halaszlevet...

Te mit fogsz enni, etetni?

szia

Din.

dia írta...

Hát nálunk szenteste mindig ugyanaz a menü, ami egyébként sztem egész évben sem fordul így elő. Rántott hal van majonézes krumplisalátával. A menüvel 25-én meg 26-án lehet vadulni (:
Halászlevet ilyenkor nem szoktunk csinálni, az van évközben többször is, mondjuk én magam nem szeretem (:
A menü egyébként vmiért még nem jutott eszembe, jó h szólsz (; Pedig már ideje lenne vmit kitalálni... nomajd meglátjuk (:

Névtelen írta...

Remelem tenyleg meglatjuk itt a blogon is. :) Az sem lenne baj, ha nem utolag latnank meg, hatha valamely otletet el lehetne belole lopni. :)

Halaszlerol annyit, hogy en ketszer foztem, es mind a ketszer olyan emberek szedtek belole tobbszor, akik kijelentettek, hogy nem szeretik a halaszlevet. :D Mondjuk en sem. :)

Szoval irjal, te lany!

udv

Din.

ui: mar csak 6 nap es szabi 3-aig. :)