2010. november 4., csütörtök

Birsalmaleves

Nagy szerencsémre egy kedves kolleginától kaptam 3 darab birsalmát. Az a helyzet, hogy én is elég nagy rajongója vagyok ennek a gyümölcsnek, a belőle készült sajtról nem is beszélve. Ellenben most Chili&Vanili korábbi receptje járt a fejemben, ezt nem akartam kihagyni a szezonban, mert nagyon finom. Még vendéget is hívtam rá, szerencsére meg volt elégedve az eredménnyel (:
Maradt viszont még így is két gyümölcs, úgyhogy nekiálltam recepteket keresni. Az egyikből levest főztem a mindmegettéről vett recept alapján, viszont még mindig van egy birs, amivel kezdeni kell valamit.
A leves receptet kissé átalakítottam, adaptáltam a körülményekhez, mint pl. hogy nincsen turmixom (: A tejszín is ezért került bele, mert nem tudtam villával szépen széttörni, és így nem nézett ki túl jól. A fűszerekkel is variáltam, mert nem volt vaníliám, meg ánizsom. Azért lehet, hogy majd az eredeti recept szerint is megcsinálom majd a levest (:

Birsalmaleves

Hozzávalók:
  • 1 nagyobb birsalma
  • 2 ek. méz
  • 2 dl édes fehérbor
  • 1 doboz tejszín
  • fél citrom
  • koriander, fahéj, gyömbér, csillagánizs
A birsalmát vágjuk keskeny cikkekre (így könnyebb kivágni a magházat), majd vágjuk ki a magját és hámozzuk meg. Vágjuk kis kockákra és tegyük a citromleves vízbe és öntsük hozzá a bort. Én fahéjból és gyömbérből őröltet használtam, így azt közvetlenül beleszórtam, a többi fűszert pedig teatojással lógattam a levesbe. Főzzük addig, míg a birs megpuhul. Én eztán villával nagyjából összetörtem, de talán egészben hagyva jobb lett volna. Öntsük hozzá a tejszínt és adjuk hozzá a mézet majd forraljunk rajta egyet.

mindmegette.hu: Hideg birsalmaleves

Nincsenek megjegyzések: