2009. február 1., vasárnap

Mákos kuglóf

Régóta kiválasztott recept, csak először tojáshiány volt, utána meg valahogy mindig akadt valami "sürgősebb" recept :) Sosem sütöttem még kuglófot, nagymamámét viszont nagyon szeretem, abban még a mazsola is finom :) Emlékszem anyukám a márványkuglóffal próbálkozott, elsőre remekül sikerült, majd ezen felbuzdulva még kétszer próbálta meg, de mindkétszer folyós maradt a közepe, úgyhogy azóta sem. Én örvendezek, mert ez finom lett, szépen meg is sült. Az egyetlen baj az volt, hogy sajnos nem jött ki teljesen a formából, egy darab beleragadt. Pedig pont erre gondoltam, és gondosan kivajaztam meg liszteztem a formát - legalábbis azt gondoltam, hogy gondosan... Mindegy, így is el fog fogyni, bögre tejjel reggelire elsőrendű :) Liszt nincs benne, illetve csak amivel a formát kilisztezi az ember, úgyhogy akár érzékenyeknek is ajánlható.
Egy kicsit tovább sütöttem, mint az előírás, kb 10 perccel. Nem ragadt ugyan semmi a tűre, mikor megszúrtam, de úgy éreztem elbírna még egy kis sütést.

Mákos kuglóf

Hozzávalók:
  • 20 dkg vaj
  • 6 dkg porcukor
  • 8 tojás
  • 18 dkg kristálycukor
  • 30 dkg darált mák
  • 15 dkg darált dió
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • csapott kk. őrölt fahéj
2,5 liter űrtartalmú kuglófos formát kikenünk vajjal és meghintjük liszttel.
A tojásokat szétválasztjuk. A langyos vajat krémesre keverjük a porcukorral, a vaníliás cukorral, csipetnyi sóval és a fahéjjal. Egymás után hozzákeverjük a tojássárgákat. A sütőt 170C°-ra előmelegítjük.
A tojásfehérjéből és a kristálycukorból krémes habot verünk. A hab 1/3-ához gyorsan hozzákeverjük a tojássárgás krémet. Ezután fakanállal óvatosan beleforgatjuk a maradék habot, a diót és a mákot.
A masszát a kuglófos formába töltjük, elsimítjuk és kb. 70 percig sütjük.
A kész kuglófot megszórjuk kristálycukorral, csepegtetőrácsra fordítjuk és hűlni hagyjuk. Porcukorral megszórva tálaljuk. (én nem szórtam rá sem kristálycukrot, sem porcukrot, szerintem így is elég édes)
470 kcal/1970 kJ adagonként

Kreatív Konyha 16/3. receptkártya

2 megjegyzés:

Hipra írta...

Idevele :)

dia írta...

Ha előbb szólsz vittem volna :o)