2009. február 8., vasárnap

Töltött forraltboros alma

Valamikor zsákmányoltam egy Lindt magazint még Németországban, amit aztán jól el is tettem, karácsony előtt jött csak elő. Azóta ott hevert az asztalon, hogy majd valamikor megcsinálom ezt az almás receptet. Mondjuk ez leginkább az adventi időszakhoz illő recept. Végül el is határoztam magam, akkor meg nem találtam csillagánizst. Már gondoltam, hogy megbontok valami karácsonyi díszt, mert dekorációs kellékként sokkal egyszerűbb hozzájutni, mint fűszerként. De végül a héten sikerült venni, igaz elég tetemes kiszerelés, de végülis eláll :) Hanem annyira koncentráltam a csillagánizsra, hogy végül narancs nem volt itthon. Egész ezidáig mindig volt itthon narancs, most nyilván egy sem :) Így aztán narancshéj nem volt benne, dobozos narancslevet öntöttem csak hozzá. Meglepően laktató, a mártástól elég édes lett, de az nagyon-nagyon finom. A fotó elég béna lett, nincsen rendes megvilágításom, és amilyen idő odakint van, még a természetes napfényre sem számíthattam. Sajnos csak egy alma nézett ki ilyen jól, a többi eléggé elfeküdt. Ez főleg azért volt, mert nincsen olyan kiszúróm, amivel az alma közepét ki lehet vágni, úgyhogy késsel próbáltam kibelezni, ami nem sikerült mindegyiknél teljesen jól. A tejszínhez nem volt olyan sok bizodalmam, nem gondoltam, hogy csokival is fel lehet verni rendesen, pedig de. Mondjuk mintha kicsit tovább tartott volna, de nagyon jó habot lehetett verni belőle. Fűszerekből is többet tettem bele, szegfűszegből kb a dupláját, meg kardamom is volt benne kb 5. Vaníliarúd helyett pedig vaníliakivonatot használtam.


Töltött forraltboros alma

Hozzávalók:
  • 4 közepes, savanykás alma
  • 4 dl vörösbor
  • 1 narancs leve és héja
  • 10 dkg barnacukor
  • 1 vaníliarúd
  • 2 csillagánizs
  • 3 szegfűszeg
  • 3 kardamom
  • 2 fahéjrúd
  • 10 dkg Lindt Excellence 70%
  • 250 ml habtejszín
  • pirított mandula lapocskák a díszítéshez (én elhagytam)
Az almákat hámozzuk meg és szúrjuk ki a magházukat.
A bort a narancslével és héjjal, a cukorral és a fűszerekkel forraljuk fel. Tegyük bele az almákat a lébe, és közepes tűzön kb. 10 percig pároljuk őket. Hagyjuk az almákat a lében, és tegyük őket egy éjszakára a hűtőbe.
A tejszínt forraljuk fel, húzzuk le a tűzről és tördeljük bele a csokit. Kavargassuk, amíg felolvad benne a csoki, majd lefedve tegyük a hűtőbe, hogy teljesen kihűljön.
Vegyük ki az almákat a léből. A levet forraljuk be, kb. 1,5 decinyi mennyiségűre. Az almákat egy kiskanállal kicsit még kibelezhetjük - mivel én eleve késsel beleztem, elég nagy üreg maradt benne, nem volt erre szükség. Tegyük az almákat tálkákra, és locsoljuk meg a besűrített szafttal.
A csokis tejszínből verjünk krémes habot, és idomítózacskó segítségével töltsük ki az almákat, illetve nyomjunk halmot a tetejére. Szórjuk meg pirított mandulalapokkal, és adhatunk mellé rolettit is.
Johann Lafer receptje

Beírom az eredeti receptet is, hogy aki tud németül az használhatja ezt.

Gefüllter Glühweinapfel

Zutaten:
  • 4 mitterlgroße säuerliche Äpfel
  • 400 ml Rotwein
  • Saft und Schale von 1 Orange
  • 100 g braunen Zucker
  • 1 Vanilleschote (aufgeschlitzt)
  • 2 Sternanis
  • 3 Nelken
  • 3 Kardamomkapseln
  • 2 Zimtstangen
  • 100 g Lindt Excellence 70%
  • 250 ml Sahne
  • geröstete Mandelblättchen zum Bestreuen
Äpfel entkernen und schälen.
Rotwein mit Orangensaft, -schalen, Zucher und Gewürzen aufkochen. Äpfel in den Sud geben und bei mittlerer Hitze ca. 10 Minuten pochieren. Topf vom Herd ziehen. Äpfel im Sud über Nacht im Kühlschrank durchziehen lassen.
Schokolade in kleine Stücke brechen. Sahne aufkochen und vom Herd nehmen. Schokostücke in die heiße Sahne geben und unter Rühren auflösen. Schokoladensahne zugedeckt im Kühlschrank vollständig auskühlen lassen.
Glühweinäpfel aus dem Sud nehmen, diesen auf etwa 150 ml einkochen lassen. Äpfel mit einem kleinen Löffel etwas aushöhlen, auf Teller verteilen und mit der Glühweinreduktion beträufeln.
Schokoladensahne mit einem Handrührgerät cremig-fest schlagen und in einen Spritzbeutel füllen. Creme rosettenartig auf die ausgehöhlten Äpfel spritzen, mit Mandel bestreuen. Nach Belieben gebackene Hippenröllchen dazu servieren.
Rezept von Johann Lafer

Nincsenek megjegyzések: