2009. február 21., szombat

Kukoricás Eintopf

Ez a sűrű leves Kochfrosch alkotása, szintén nevezve az Eintopf témájú eseményre. Találtam is a nevezők között igen szimpatikusakat. Egy halasra rögtön rá is kattintottam, de szomorúan tapasztaltam, hogy zeller van benne, mégpedig sok, amit sajnos sehogy sem szeretek.
Ez a leves kissé szokatlan volt, de ízlett. Én mondjuk némileg meg vagyok akadva, nálam valahogy a paradicsomos édes. Talán a menzán lettem "elrontva" :) Nyáron praktikus lehet melegben, amikor az ember nem nagyon éhes, inkább csak szomjas, egy ilyen sűrű zöldségleves jól eshet.


Maistopf

Hozzávalók:
  • 5 dkg szalonna
  • 1 hagyma
  • 3 nagyobb krumpli
  • 3/4 liter húsleves
  • 50 dkg kukorica
  • 2 konzerv darabolt paradicsom
  • 2 ek. sürített paradicsom
  • 125 ml tejszín
  • só, bors
Hámozzuk meg a krumplikat és kockázzuk fel, aprítsuk fel a hagymát és vágjuk vékony csíkokra a szalonnát.
A szalonnát egy fazékban pirítsuk meg, ha kisült a zsírja dobjuk rá a hagymát és pirítsuk pár percig. Adjuk hozzá a krumplit és a húslevest és főzzük 15 percig.
Adjuk hozzá a kukoricát, a sürített paradicsomot és a paradicsom konzervet is. Sózzuk, borsozzuk és hagyjuk még 15 percig főni. Tálalás előtt keverjük bele a tejszínt.
Bagettet kínáljunk hozzá.

Kochfrosch: Maistopf

Nincsenek megjegyzések: