2008. november 2., vasárnap

Forralt bor

Most is épp ezt iszok, ezért is jutott eszembe, hogy szentelek neki egy bejegyzést. Nagyon szeretem ugyanis, amolyan "comfort food" - illetve drink :) Semmi ördöngösség nincs benne, pillanatok alatt kész is van és ilyenkor ősszel nagyon jót tesz egy-egy bögre forró ital. Igaz most az időjárás nem annyira idézi az évszakot, bizonyára megint elnézte a naptárat, mint a szeptemberi 10 fok alkalmával (; Engem persze ez egy cseppet sem zavar, a forralt bor amolyan bármikor bármennyit kategória. Mondjuk úgy általában szívesen iszok bort, de a forralt bor vörös borból igazán favorit. Aztán meg persze arra is nagyon jó, hogy a raktáron lévő, nem annyira jó minőségű borokat eltüntessük (;

Forralt bor

Hozzávalók (1 literhez):
  • 7 dl vörösbor
  • 3 dl víz
  • 2-3 karika citrom és narancs
  • szegfűszeg, fahéj
  • 5 dkg cukor
A bort és a vizet összeöntjük, beledobáljuk a gyümölcs karikákat és a fűszereket majd felforraljuk. Elég ha egyet forr, már vehetjük is le a tűzről. Én ilyenkor szoktam csak hozzáadni a cukrot, vagy ha kicsit hűlt már. A bor minőségétől függően lehet a cukor mennyiségén változtatni.
Ha fehér borból csinálom akkor citrom és narancs helyett almakockákat szoktam bele tenni.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Dia!

A forralt bor valóban jó kis dolog. Boldog egyetemi evek. :)
Annak mi a jelentosege, hogy a vegen teszed hozza a cukrot es nem forralas elott? Illetve hogy vizet raksz melle?

En pl. a szilveszterkor kapott tre pezsgoket szoktam igy megfozni. Nalam az alapgyumolcs az alma, mert az mindig jol beszivja az alkoholt. Bar monduk az alma az eros lesz, a bor nem ut annyira.
Gondolkoztam meg, hogy milyen gyumolcsot lehetne beletenni.
Szerintem meg esetleg az ananasz, megy, cseresznye, barack lehet jo. Nem tul extrem ez? A narancs hogy mukodik vele? :) Orolt vagy egesz fahejjal szereted?


svajcban nem lattam meg forralt bort. :)

dia írta...

Víz nélkül kicsit talán erős volna :) A forralt borban az a jó, hogy sokat lehet iszogatni belőle, sokára árt csak meg. Meg ha öntesz hozzá vizet több is lesz :)
Hogy a cukrot miért a végén teszem bele? Mittomén (o;
Egyszer mi is főztünk olyat, amiben voltak mindenfélék, de szerintem az nem jó. Fehérborba almát, vörösbe narancsot/citromot. Szerintem más nem való bele. A sok gyümölcs már inkább bólé. Ellenben nekem pl nem jutott volna eszembe, hogy a pezsgőt megfőzzem :)
Lehetőleg egész fűszert teszek a borba. Szerintem azért a svájciak is kell, hogy ismerjék, elvégre a németek ismerik, Glühwein néven fut. A hegytetőn a Hüttékben biztosan van :)