2008. november 2., vasárnap

Pausenbrötli

A hétvégére két receptet is kiszemeltem a Kochtopf felhívására beérkezett művek közül. Végül ez készült csak el, a baguette ugyanis meglehetősen időigényes, de remélhetőleg az is sorra kerül jövő hét végén.
Ezt is Svájcban próbáltam először, tejjel vagy joghurttal elsőrendű reggeli vált belőle. Utólag keresgéltem is recepteket, hogyan lehetne csinálni otthon, de sajnos nem találtam megfelelőt, ezért is örültem most, amikor ezt megláttam.
Hozzá kell tenni, hogy nem indult jól az akció, nem tudom mi lehetett a gond, de a tészta iszonyatosan ragadt. Szerintem nem kell bele ennyi víz, de lehet, hogy a méz volt a baj, mert én cukor helyett is azt tettem bele. Végül is mindegy, mert az eredmény megfelelt az elvárásoknak :) Viszont legközelebb nem használok majd cukrozott gyümölcsöt, valahogy túl édes benne.

Pausenbrötli

Hozzávalók:
  • 10 dkg liszt
  • 30 dkg félbarna liszt (RL 90-est használtam)
  • 2 dkg élesztő
  • csipet só
  • 3 dl langyos víz
  • marék cukor
  • nagy ek. méz
  • aszalt gyümölcsök (ananász, dió, mogyoró, mangó, banán, mazsola - aprítva)
A liszteket keverjük össze és tegyük egy tálba. Csináljunk a közepébe mélyedést, ebbe tegyük a mézet, a cukrot, az élesztőt és öntsünk rá kb. 1 dl vizet. Adjuk hozzá a csipet sót is, majd hagyjuk egy kicsit pihenni. Ha azt élesztő felfutott, adjuk hozzá a maradék vizet is és gyúrjuk össze. Végül gyúrjuk bele a gyümölcsöket is. Ezután meleg helyen hagyjuk egy órát kelni. Miután megkelt, gyúrjuk át mégegyszer, és formáljunk belőle kis golyókat. Tegyük szilikon lapra, vagy kivajazott, lisztezett tepsire a gombócokat, és ollóval vágjuk be a tetejüket. Hagyjuk még fél órát kelni őket, a sütőt pedig melegítsük 220°C-ra. Mielőtt betoljuk a zsömléket, vegyük vissza a hőmérsékletet 200°C-ra, és süssük őket 20 percig.

Én cukrozott ananász és papya kockákat meg mazsolát tettem csak bele. Akartam aszalt szilvát is, de akkor már épp azon voltam, hogy kidobom a tésztát, hogy olyan borzalmasan ragad, és nem akartam bele pazarolni (;
A cukorot mézzel helyettesítettem, összesen 5 ek. mézet tettem bele. Nem tudom igazából mennyi lehet egy marék cukor :)

En Guete: Pan holandés o Pausenbrötli

Nincsenek megjegyzések: