2008. február 7., csütörtök

Menzás nosztalgia

Bármilyen hihetetlen, de nálunk gimiben jól főztek a menzán :) Azt hiszem három dolog van, amiből leginkább a menzásat szeretem: paradicsomos káposzta, babgulyás, almaszósz főtthússal és főttkrumplival. A babgulyással a múltkor bepróbálkoztam, de nem lett az igazi, főleg mert nagyon szép száraz volt a marhahús. Igaz gimiben disznóhús volt a gulyásban.
Most került sor az almamártásra, ugyanis rajtam kívül senki nem szereti a családban, és most csak egyedül vagyok itthon :)
Az a helyzet, hogy nem tudom milyen húsból csináltam. Úgyértem disznó, de fogalmam sincs, hogy milyen része. Anyukám felhozott egy darabot a fagyasztóból és kész. Talán comb lehet, vagy legalábbis abból csinálnám, így a receptbe azt írok. Az almaszószt több recept alapján raktam össze, valahogy egyik sem volt szimpatikus egymagában :)


Almaszósz főtthússal és főttkrumplival

Hozzávalók (2 főre):
  • 2 nagyobb alma
  • 2 ek citromlé
  • csipet só, cukor, szegfűszeg, fahéj (én őröltet használtam)
  • 1,5 dl tej
  • fél zacskó vaníliás/tejszínes pudingpor
  • 2-3 nagyobb krumpli
  • 30 dkg sertéscomb
A krumplit megpucoljuk, gerezdekre vágjuk és sós vízben puhára főzzük.
A húst szeletekre vágjuk, és ételízesítős vízben puhára főzzük. (Anno a menzán csíkokra vágva, olajon megpirítva adták, úgy kicsit szaftosabb.)
Az almákat meghámozzuk és kivágjuk a magházukat, majd kis kockákra vágjuk. Az almakockákat a sóval, citromlével, fahéjjal és szegfűszeggel lábasba tesszük, és annyi vizet engedünk rá, hogy szűken ellepje. Amíg az alma fő, addig a tejet simára keverjük a pudingporral. Ha az alma már puha - ez nem tart soká - akkor hozzáöntjük a pudingos tejet és sűrűsödésig keverjük. Aki nem szereti az almát darabosan, krumplinyomóval vagy botmixerrel pürésítheti. A cukrot a végén adjuk hozzá.

Nincsenek megjegyzések: