2008. február 6., szerda

Majorannás karottafőzelék

Ez volt kvázi az első recept, amit kinéztem a Frank Júlia szakácskönyvből, és végre meg is valósítottam :) Kikaptam ugyanis, hogy meg merészeltem enni reggelire a májkrémet, pedig ma hamvazószerda van. Nyilván én kapok ki, akinek a legkevesebb gondot nem okoz a húsról való lemondás... Aztán akkor mi van? Majd eszünk halat. Mintha az nem lenne hús. Nodehát ez mindegy is :)
Szóval mondhatnánk akár, hogy böjt alkalmából itt egy húsmentes étek, de ez így nem annyira lenne igaz :) Bár tény, hogy eredetileg ma almamártást akartam csinálni főtt hússal, de a májkrémes eset után nem mertem már ezzel feszíteni a húrt. Szóval itt ez a csuda dolog, főttojást ettem hozzá, meg csináltam paradicsomlevest.
Aki szereti a répát annak nagyon ajánlom, mert az égvilágon semmi szakértelem nem kell az elkészítéséhez :) Ráadásul Frank Júlia szerint ezt még azok is szeretik, akik amúgy a sárgarépafőzeléket semmi pénzért nem akarnák megenni.


Majorannás karottafőzelék

Hozzávalók:
  • 75 dkg karotta (nálam csak 45 dkg volt)
  • 2 dl tejszín
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 tk majoranna
A megtisztított sárgarépát megmosom és lecsöpögtetem. Egészben tűzálló tálba teszem, megsózom, rászórom a majorannát, és lelocsolom a tejszínnel.
A tálat szorosan befedem, és az előmelegített, forró sütőben eddig párolom, amíg a sárgarépa mg nem puhul. Néhányszor átkeverem, végül a tál tetejét levéve a felesleges levét elpárologtatom. Rászórom a finomra metélt petrezselymet, és jól összekeverem.

Nincsenek megjegyzések: