2008. január 3., csütörtök

A mai menü...

Ma nagyon aktív vagyok :o)
Hanem ha már megvan a csudajó szakácskönyv, abból bizony főzni kell. Amúgy is arra gondolok mindig, hogy az ember vesz egy szakácskönyvet, mert lát benne mondjuk két jó receptet, ahogy gyorsan átlapozza, és akkor úgy gondolja, hogy az egész jó. Aztán meg le sem veszi a polcról, mert nem tűnnek szimpatikusnak a receptek, vagy nincs valamilyen hozzávaló, vagy fenetudja. Én konkrétan nagyonis hajlamos vagyok ilyesmire, hogy nem próbálom ki, mert valamiféle általam ismeretlen, és bizonytalan hozzávaló van benne. Pedighát... ha nem teszek próbát sosem tudom meg :) El is határoztam magam, hogy most ebből a szakácskönyvből a lehető legtöbb receptet kipróbálom, csak olyanok maradnak ki, amikről biztosan tudom, hogy nem szeretem (pacal, tökfőzelék stb.). Aztán amit megfőztem, azt értékelem is, hogy később is tudjam, hogy érdemes-e újra próbálkozni vele. Van is már két kis postit beleragasztva :)
Gondoltam, ha már úgyis jön a szokásos heti főzés tesóméknál, akkor megnézem mit ajánl Frank Júlia, hátha lesz valami alkalmas. Mondjuk ja... 4000 receptből akadt :) Elküldtem hát a javaslatot az uraknak, akik kegyesen beleegyeztek, így ma a következők kerültek terítékre:

Olaszos burgonyaleves

Hozzávalók:
  • 40 dkg burgonya
  • 15 dkg kifejtett zöldborsó
  • 2 nagy paradicsom
  • 2 marhahúsleves-kocka
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, 1 tk bazsalikom, 1-1 kk rozmaring és fehér bors
A megtisztított és karikákra vágott burgonyát egy liternyi vízbe teszem és belerakom a húsleveskockákat. Összezúzott fokhagymával, rozmaringgal, törött borssal, sóval és bazsalikommal fűszerezem, majd puhára főzöm.
Hozzáadom a megmosott és kis kockákra vágott, hámozott paradicsomot meg a zöldborsót. Addig főzöm, amig a zöldborsó meg nem puhul, ez néhány perc csupán. Végül 4 evőkanál burgonyát kiveszek a levesből, 1 deci lével péppé zúzom, majd visszatéve még egyszer felforralom.

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy én ezt elborsoztam. Eléggé (; De alapvetően számomra egy szimpatikus, könnyű zöldségleves. Fogom még csinálni, csak kicsit óvatosabban bánok majd a fűszerekkel :)

Almás csirkemell

Hozzávalók:
  • 2 kicsi vagy egy nagy csirkemell
  • 50 dkg alma
  • 1 dl tejszín
  • 5 dkg reszelt trappista sajt
  • 1-1 késhegynyi őrölt szegfűszeg, őrölt fahéj és őrölt gyömbér
  • cukor, só, fehér bors
A lebőrözött csirkemellet úgy csontozom ki, hogy lapjában szeletelhető legyen. Szeleteket vágok belőle és jól megsózom.
Tűzálló tálba fektetem a csirkemellszeletek felét, és beborítom a meghámozott, kicsumázott és gerezdekre vágott alma felével. Csipet cukorral megszórom, majd a megmaradt mellszeletekkel és az almával folytatom a rétegezést. Ezután a tejszínbe keverem a fűszereket, kevés sót és cukrot is adok hozzá, majd rálocsolom a húsra. A tálat szorozan lefedem és előmelegített, forró sütőben 40 percig közepes lángon párolom. A sütés befejeztével a fedőt leveszem a tálról, az ételre rászórom a reszelt sajtot, és csak annyi időre teszem vissza a sütőbe, hogy a sajt ráolvadjon.

Az eredmény igazán remek lett, pláne az elborsozott leves után (; Én egyébként nem sajnáltam a fűszert, bár szegfűszeg nem volt, de itt nem igazán éreztem, talán még mehetett volna több is. Bár a hozzávalók mennyisége szemre ment, nem volt mérleg. Mindenesetre nagyon ízlett, kellemes édeskés, rizst csináltunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések: