2011. szeptember 9., péntek

Olivabogyó saláta

És végre valahára ismét sikerül egy bejegyzést kreálnom. Sajnos az elmúlt időszakban nem igen volt ihletem, vagy ha mégis, akkor meg alapanyagot nem kaptam hozzá (:
Itt viszont egy jó kis saláta következik, amit szintén a Szerájból loptam, mint a spenótsalátát. Majd tovább kóstolgatom a salátáikat, aztán megpróbálom a szimpatikusakat itthon is reprodukálni. A hétvégén még egy kis grillezést is be lehet iktatni, ahhoz pedig jól fog passzolni.

Olivabogyó saláta

Hozzávalók:
  • 1 üveg magozott zöld oliva (130 g)
  • 1 üveg magozott fekete oliva (130 g)
  • 1 sárgarépa
  • fél konzerv kukorica
  • kicsike üveg gomba
  • 1 főtt tojás fehérje
  • só, bors, olivaolaj
  • citromlé vagy egy kis balzsamecet
  • kis csokor aprított petrezselyem
Az olivákat csöpögtessük le és karikázzuk fel. A sárgarépát karikázzuk fel, és a karikákat vágjuk még 3-4 csíkra. Csöpögtessük le a kukoricát és a gombát is. 
A sárgarépát dobjuk pár percre forró vízbe, hogy egy picit puhuljon, de semmiképp ne főzzük puhára. A főtt tojásnak a fehérjét aprítsuk fel. 
Keverjük össze a hozzávalókat, adjunk hozzá pici sót és borsot (az olivák már így is sósak!), locsoljuk meg olajjal és citromlével ízlés szerint.
Nekem most nem volt petrezselymem, ezért ez hiányzik, illetve tojásfehérje helyett mozzarellát kockáztam bele, mert volt egy megkezdett darab. Olivából én a Spar DeSpar márkáját használtam, szerintem az nagyon finom.
Itt találtam még egy gyakorlatilag ugyanilyen receptet is.





Nincsenek megjegyzések: