2011. szeptember 10., szombat

Fehérboros körtekompót

A tegnap délután és a ma délelőtt jelentős részét azzal töltöttem, hogy kitaláljam, mit főzzek. Ilyenkor megnézek minden főzős oldalt, hátha akad valami kedvemre való. Aztán persze ahogy olvasom a recepteket, valamilyen kifogást mindegyikben találok (: Nem szeretek úgy főzni, hogy magam sem tudom mit ennék, mert ilyenkor tutira valami olyat főzök, ami már elsőre sem esik jól. Meglátjuk milyen lesz a helyzet a mai zöldséges lasagneval... Viszont nem is a lasagne a lényeg, hanem hogy most mégis megakadt a szemem egy olyan recepten, amihez kedvet kaptam. Lehet már kapni a szép körtéket a piacon, a kompótot be is lehet hűteni, szóval épp kapóra jött ebben a nyárias őszi időben. A másik, ami miatt kedvet kaptam hozzá, hogy a minap kaptam egy üveg Golden syrup névre hallgató csudát, ami cukornádból készül. Állagra olyan, mint a méz, de ízre kissé karamellás, és szép borostyánszínű. A körte pedig köztudomásúlag remekül passzol a karamellához, így cukor és méz helyett én ezzel édesítettem. Rózsaborsom nem volt, viszont tettem bele csillagánizst. Borral főzni meg amúgy is jó, mert akkor lehet inni is - ez alkalommal Nyakas Budai Müller Thurgaut (;


mindmegette.hu: Fehérboros körtekompót

Nincsenek megjegyzések: