2011. július 24., vasárnap

Mogyorós-vaníliás keksztorta

Íme egy egyszerű és finom torta, még sütni sem kell. Sajnos nem sikerült elég vaníliásra, pedig tettem bele mindent, amitől vaníliás lehetne (:
Az eredeti recept vegán, én nem úgy csináltam, mert számomra ez nem szempont. Próbáltam megkeresni az online változatát a receptnek, de nem találtam meg, pedig elvileg a www.vegagyerek.hu szerzőjétől származik.
A krémmel picit béna voltam, elég laza lett, még kicsit aggódtam is, nehogy lefolyjon a kekszalapról, de szerencsére erre nem került sor. Persze ennek az lehetett az oka, hogy találomra növeltem a mennyiségeket, ugyanis nekem 24 cm-es tortaformám volt, nem 22 cm-es.


Mogyorós-vaníliás keksztorta

Hozzávalók (22 cm-es tortaformához):

A kekszalaphoz:
  • 300 g keksz (pl Zabfalatok)
  • 3 ek. karobpor vagy kakaópor
  • 100 g margarin
  • 4 ek. méz
  • egy marék mogyoró
A cukrászkrémhez:
  • 30 g (rizs)liszt
  • 15 g kukoricakeményítő
  • 500 ml tej
  • 30 g margarin
  • egy csipet őrölt vanília
  • egy csipet kurkuma
  • 1 citrom héja
  • 2 ek. nádcukor
Először a krémet készítsük el. Egy kis lábasban felolvasztjuk a margarint, majd beleszórjuk a lisztet és a keményítőt, kis tejjel felöntve. Lehúzzuk a tűzről, és habverővel kavargatjuk, hogy ne csomósodjon. Hozzáadjuk a maradék tejet, a csíkokra vágott citromhéjat, a vaníliát, és egy csipet sót. Folyamatos keverés közben felforraljuk, és kb. 5 percig főzzük közepes lángon, hogy besűrűsödjön. Kihűtés előtt a citromhéjdarabokat kivesszük a krémből, majd fóliával letakarva hagyjuk kihűlni.
Konyhai aprítógép segítségével morzsásra aprítjuk a kekszet a mogyoróval. Beletesszük a karobport, a felolvasztott margarint, és a mézet. Az így kapott masszát belesimítjuk a tortaforma aljába (ha nem áll össze kellően a kekszalap, adhatunk hozzá még egy kis tejet), és rásimítjuk a kihűlt krémet. Díszítésnek megszórhatjuk a tetejét aprított (esetleg pirított) mogyoróval.

Kisalföld Gasztro Magazin 2011. április 20.

Nincsenek megjegyzések: