2011. január 30., vasárnap

Mascarponés máktorta

Ez a torta most a tuti nagy kedvenc, ugyanis annak ellenére, hogy elég lapos lett, úgy elvágtam 3 részbe, hogy alig lehetett bírni velem egész este, úgy örvendeztem (o; Az élet apró örömei... A nagy lelkesedésemben el is felejtettem egyébként áfonyalekvárral megkenni a lapokat.
Anyukám küldött be Rama vonalkódokat és kapott cserébe süteményeskönyvet, abból sütöttem ezt is. Van benne pár szimpatikus recept, van még egy másik mákos süti is, de azzal sajnos meg kell várni a málnaszezont még. Igyekszem nem elfelejteni, mert nagyon jól néz ki.
A krémhez nem mascarponét hanem Philadelphia sajtkrémet használtam, mert határozottan úgy emlékeztem, hogy ez a kettő helyettesíthető. Namost kicsit ráfaragtam, mert a sajtkrém sós volt, így beledobtam még egy tasak vaníliás cukrot, úgyhogy végül nagy baleset nem történt. Mi ettünk hozzá egy kis natúr tejszínhabot is.


Mascarponés máktorta

Hozzávalók:

Tésztához:
  • 15 dkg margarin
  • 5 dkg porcukor
  • 6 tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 10 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 25 dkg darált mák
  • 1 ek tej (elhagyható)
  • 1 kisebb citrom reszelt héja
Krémhez:
  • 25 dkg mascarpone
  • 2,5 dl tejföl
  • 3 csomag vaníliás cukor
A sütőt 165°C-ra előmelegítjük. A darált mákot az átszitált liszttel és a sütőporral összekeverjük. Egy 23 cm átmérőjű kapcsos tortaforma alját sütőpapírral kibélelünk.
A puha margarint a porcukorral habosra keverjük. A citromhéjat lereszeljük és azt is hozzáadjuk. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját egyesével a habos margarinhoz adjuk állandó, ám már csak rövid ideig tartó keverés közben. A fehérjét az összes kristálycukorral krémes habbá verjük.
Rákanalazzuk a fehérjehab egyharmadát a margarinos alapra és összekeverjük. A maradék fehérjehabot is rászedve, a lisztes keverékkel óvatosan egyneművé keverjük. A formába töltve enyhén homorúra igazítjuk a tésztát és 45-50 perc alatt megsütjük.
Ha kihűlt, 3 lapba vágjuk, majd a tortaformába visszahelyezve rétegezzük a töltelékkel, amit csak össze kell keverni egy kézi habverővel.
A tejfölös-mascarponés keverékből két evőkanálnyit félreteszünk a hűtőbe, a megtöltött torta mellé, melyet egy éjszakára ott dermesztünk.
Másnap a formából kivéve átkenjük a torta oldalát a maradék krémmel, és darált mákkal "panírozzuk". Tovább díszíthetjük porcukorhintéssel, friss citromfű levelekkel és málnaszemekkel.
A mákos lapokat töltés előtt megkenhetjük áfonyalekvárral is.

Rama süteményeskönyv

Nincsenek megjegyzések: