2011. január 13., csütörtök

Almás káposztasaláta

Kochtopftól szereztem a receptet, amolyan lebutított amerikai káposztasaláta (coleslaw), de finom. Ilyenkor télen az ételek is igazodnak a hideghez, kívántam már valami növényt, úgyhogy le is csaptam rá. Sajnos a káposzta nem túl szinglibarát alapanyag, így én magam ritkán csinálom belőle bármit is. Most viszont annyira megkívántam ezt a káposztasalátát, hogy azt sem bántam, ha a káposzta fele megmarad (: Végül egyébként egy jó kis menzás paradicsomos káposzta lett a maradékból.
Nekem rettentően édes lett a mártás, mert benéztem a receptet, és dupla mézet adtam hozzá, és nem győztem aztán még a joghurtot meg a sót/almaecetet locsolni hozzá (; Azért sikerült helyrehozni a dolgot, úgyhogy egy kis serpenyőben pirított csirkemellel finom vacsora lett belőle.

Almás káposztasaláta

Hozzávalók:
  • 1/4 fej fehér káposzta vékonyra szelve
  • 1 piros alma felkockázva
  • fél fej hagyma finomra vágva
  • 1 ek. méz
  • 2 ek joghurt
  • 2 ek almaecet
  • 1 ek citromlé
  • 2 ek. napraforgóolaj
  • só, bors
Az öntet hozzávalóit kavarjuk össze egy nagy tálban, majd forgassuk bele az almát, káposztát és hagymát. Lefedve a hűtőben hagyjuk legalább 2 órát érni.

Kochtopf: Chabissalat mit Oepfu (Weisskohlsalat mit Apfel)

Nincsenek megjegyzések: