2009. december 6., vasárnap

Túrós pogácsa

Update: ejj, most vettem észre, hogy én ezt már egyszer megsütöttem, és postoltam is. Nemszép, hogy egy receptet kétszer is közzé teszek, de most már nem akarom kitörölni egyik bejegyzést sem. Nem jelöltem meg a könyvben, hogy már sütöttem, és nem emlékeztem rá. Elnézést.

Sajnos nem egészen úgy alakult az ősz, ahogy én azt elterveztem, nem nagyon van időm hazajönni, ezért a bejegyzések száma is erőst megfogyatkozott. Legközelebb is csak karácsonyra jövök, úgyhogy nagy valószínűséggel nem lesz addig bejegyzés. Hétközben nem is nagyon alkotok semmit, igyekszem gyorsan intézni a főzést, nem igazán alkalmas a környezet, ráadásul a munkabeosztásom sem teszi majd lehetővé a főzőcskézést, legalábbis a jövő héten.
Most viszont itt egy remekül sikerült túrós pogácsa receptje, amit az Ínyesmesterben találtam. Mindenképp akartam valamit sütni, mert hát már rég sütöttem úgyis, és pogácsa is rég volt már soron.
Fogok csinálni még kókuszgolyót is, habár az nem egy nagy dolog. Ebben mondjuk az a jó, hogy szinte függő vagyok, tehát kókuszgolyó bárhol-bármikor, magam viszont talán még sosem csináltam :)
Lesz még ezen kívül ma estére remek elfoglaltság, arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki belőle :) Annyit elárulok, hogy ez viszonylag extra próbálkozás. Aztán lehet persze, hogy majd csak arról tudok beszámolni, hogy félresikerült, de tapasztalatnak mindenesetre jó lesz (o;


Túrós pogácsa

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg átpaszírozott túró
  • 25 dkg vaj
  • 1 dkg élesztő kevés tejben felfuttatva
Az élesztőt a meglangyosított tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval alaposan összegyúrjuk és kidolgozzuk. Háromszor kinyújtjuk, közben mindig fél órát pihentetjük. Végül ujjvastagságúra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk és fél órai pihentetés után megsütjük.

A tészta nagyon ragadós lesz, én még tettem is hozzá két marék lisztet, így jól belisztezett deszkán már jól ki lehetett nyújtani. Arra mindig figyeljünk, hogy amikor aztán összehajtogatjuk a tésztát, mindig ugyanolyan sorrendben hajtogassuk.
Ínyesmester megint nem adott túl sok instrukciót a sütést illetően, úgyhogy a tapasztalat azt mutatta, hogy 200°C-on 25-30 perc alatt sülnek szép pirosra.

Az Ínyesmester szakácskönyve: Túrós pogácsa, 314. oldal

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Merre jarsz es mit dolgozol? :) nagyon sejtelmesen hangzott. :)

Din.