2009. december 26., szombat

Borleves

Tesóm evett egyszer valahol borlevest, és folyton lelkesedett, hogy az milyen finom volt. Hát nosza, csináljunk egyet, úgyis karácsonykor aktuális. Én sosem ettem, eleve vörösbort képzeltem magam elé, de mint kiderült ez inkább fehérboros téma. Megnéztem két receptet és abból vontam átlagot :)
Ínyesmester után csináltam inkább, csak nem tettem bele annyi tojássárgáját, mert úgy gondoltam, hogy sok lesz és egyébként is mit csinálunk megint annyi fehérjével.
Nos, az a véleményem, hogy ez a borleves inkább csak egy forraltbor tányérból. Bizonyára lehet jobban/másképp, de amit én csináltam nem nyerte el annyira a tetszésemet. A tojás is kevés lett, szóval jobb lett volna ha krémesebb az állaga, így olyan üresnek tűnt. Az ízzel nem volt komoly gond, de valahogy nem találtam annyira megnyerőnek. Picit savanyú lett, de azon mondjuk könnyen lehetett némi cukorral segíteni.


Borleves

1 liter jó asztali bort felforralunk, beletéve 1 citrom levét, kevés darabos fahajat, 1-2 szegfűszeget és 1 citrom darabokra szelt héját. 8 tojás sárgáját habosra keverünk 8 púpozott evőkanál cukorral s a forró bort vigyázva - folytonos keverés közt - lassan rászűrjük. Újra a tűzre tesszük és habverővel addig verjük, míg jól megsűrűsödik. Átszűrve tálaljuk.
(én 4 tojás sárgáját tettem bele 4 kanál cukorral)

Az Ínyesmester szakácskönyve - Borleves (40. oldal)

Nincsenek megjegyzések: