2009. december 27., vasárnap

Likőrös muffin

Eleinte elég gyakran sütöttem muffint, de aztán valahogy elment tőle a kedvem, pedig a lehetőségek tárháza gyakorlatilag kimeríthetetlen. Viszont most rátaláltam erre a szimpatikus receptre, gyorsan ki is próbáltam, és mondhatom remek lett. Én igazából nem szeretem az ilyen tejszínes likőröket, mint a Baileys. Valahogy nekem nem passzol össze ez a krémes-tejszínes állag és íz az alkohol ízével. Ha alkoholizálni kell szívesebben maradok a 'klasszikus' alkoholoknál, mint a bor és a pálinka.
Tesóm vett ajándékba egy ilyen krémes izét, de aztán valamiért nem lett odaadva, úgyhogy most ezt öntöttem a sütibe, és nagyon jó. Megmarad a finom krémes-karamellás íz, az alkohol pedig elpárolog. A mogyorós kenést a tetejére nem tudom hogy gondolták, szerintem nem mutat rajta egyáltalán, és az ízéhez sem ad túl sokat, igaz én diót használtam. Szóval az első adagot megkentem, vagyis megpróbáltam valahogy ráragasztani a darált diót :), de a második adagot hagytam üresen. Ráadásul nekem általában laposak lesznek a muffinok, de ez viszont igazán szépen púpos lett, ahogy kell, úgyhogy már csak azért is tetszik ez a recept (;

Likőrös muffin

Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 2 dl Baileys (én Angelli Toffee-t használtam)
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg darált mogyoró
  • 2 ek. porcukor
Keverjük habosra a tojásokat a vaníliás cukorral, a cukorral, a vajjal, és keverjük hozzá a likőrt.
A lisztet keverjük össze a sütőporral, és adjuk hozzá a likőrös masszához. Kanalazzuk bele a muffinformába a tésztát, majd tegyük előmelegített sütőbe (180°C-on 20 perc). Amíg a muffinok sülnek, a darált mogyorót keverjük össze a porcukorral és 2 evőkanál vízzel. A kihűlt muffinokat kenjük meg ezzel a masszával.


Kisalföld Gasztro Magazin 2009. december 16.

Nincsenek megjegyzések: