2009. október 26., hétfő

Fűszeres-gyömbéres keksz

Megígértem a kollegáknak, hogy kapnak sütit, rég nem csináltam már úgysem semmit. Szépen kinéztem ezt a karácsonyi témájú kekszet, de azt kell mondjam csalódtam kicsit. Nem mondom, finom, de valahogy másra számítottam. Semmi extra, az az igazság, amolyan mézeskalács-szerű édesség.
Ellenben nem tudom, hogy az átváltásnál rontottam-e el valamit, de nekem annyira ragadt, hogy ezt kizárt, hogy nyújtani lehessen. Én kézzel formáltam golyókat, amiket aztán egy pohár bevizezett aljával nyomtam laposra. Szép kis aranysárga korongok lettek, mázat nem tettem rá, szerintem így is elég édes.
A sütési idő elég kevésnek tűnik, de valóban elég. Amikor az ember kiveszi még nagyon puha a teteje, de szépen megszilárdul, ahogy hűl. Viszont ha annyira megsütjük, hogy pont jónak tűnjön, mikor kivesszük, akkor túlságosan száraz lesz, mire kihűl.

Fűszeres-gyömbéres keksz

Hozzávalók:

A kekszhez:
  • 3/4 (171 g) bögre puha vaj
  • 2/3 (227 g) bögre melasz (mézet használtam)
  • 1/2 (110 g) bögre barna cukor
  • 1 tojás
  • 1 1/2 tk. reszelt citromhéj
  • 2 1/2 bögre liszt
  • 1 1/4 tk. őrölt fahéj
  • 1 tk. őrölt szegfűbors
  • 1 tk. vanília
  • 1/2 tk. só
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1/2 tk. őrölt gyömbér
  • 1/4 tk. sütőpor
A bevonathoz:
  • 4 bögre porcukor
  • 1/2 bögre puha vaj
  • 4 ek. tej
  • 2 tk. vanília
  • ételfesték
A sütihez egy nagy tálban keverjük össze a vajat, melaszt, barna cukrot, tojást és a citromhéjat. Keverjük közepes fokozatra kapcsolt botmixerrel simára és krémesre. Adjuk a masszához a többi hozzávalót is. Kapcsoljuk a mixert alacsonyabb fokozatra, dolgozzuk össze alaposan a tésztát. Tegyük műanyag dobozba, fedjük le és hűtsük be legalább 2 órára.
Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. A tészta egyik felét lisztezett deszkán nyújtsuk 6 mm vastagságúra. (A másik darabot tegyük vissza a hűtőbe.) Szaggassuk ki a tésztát 7,5-8 cm átmérőjű formával, Tegyük a sütiket kikent sütőlemezre. Süssük 6-8 percig, vagy amíg megszilárdulnak. Ha kész, rögtön tegyük ki őket egy rácsra, hagyjuk teljesen kihűlni.
A bevonathoz egy kis tálban keverjük habosra alacsony fokozatra állított botmixerrel a kristálycukrot, vajat, tejet és vaníliát. Kedvünk szerint színezzük meg ételfestékkel, díszítsük vele a sütiket.

Az átváltásokat innét vettem: http://allrecipes.com/HowTo/Cup-to-Gram-Conversions/Detail.aspx
Hálás köszönet érte, ezek a bögrés mennyiségek borzasztóak szerintem.

Heidi Tyline King - Karácsonyi ötletek bibliája: Fűszeres-gyömbéres keksz

Nincsenek megjegyzések: