2009. november 2., hétfő

Teasütemény

Ismét a karácsonyi könyv egy receptje, még kinéztem egyet, amit meg szeretnék csinálni. A bögrés mértékegységgel továbbra sem vagyok kibékülve, szerintem megint nem olyan lett az állaga a tésztának, mint kellene, de a végeredmény nem lett rossz.
Ellenben a recept borkősavat ír, ami nem volt itthon, ezért én úgy véltem sav-sav, jó lesz a citromsav is. Hát... aki megcsinálja a receptet inkább ne helyettesítse (o; Itt-ott kissé savanyú lett a keksz :) Ellenben jó alapkeksz, kísérletező kedvűek nyugodtan ízesíthetik valami mással, pl akár remek citromos kekszet is lehet belőle csinálni, csak ne citromsavat tegyünk bele hanem citromhéjat/levet.
Próbának viszont szerintem érdemes elfelezni az adagot, mert ipari mennyiség lesz belőle, a leírás szerint 8-9 tucat, és valóban elég nagy kupac lett, igaz nem számoltam pontosan mennyi.

Teasütemény

Hozzávalók:
  • 3 bögre kristálycukor
  • 2 bögre sütőmargarin
  • 2 tk. vanília
  • 4 tojás
  • 5 1/2 bögre liszt
  • 4 tk. borkősav
  • 2 tk. szódabikarbóna
  • 1/2 tk. só
  • 1 bögre finomra aprított mandula, dió vagy pekándió
1. Melegítsük elő a sütőt 190°C-ra.
2. Közepes fokozatra kapcsolt botmixerrel keverjük krémesre a cukrot, a margarint és a vaníliát. A tojásokat egyenként adjuk hozzá a masszához. Keverjük a tésztát teljesen simára.
3. Szitáljuk egy másik tálba a lisztet, szórjuk bele a borkősavat, a szódabikarbónát, a sót és az aprított diót és keverjük össze. Adjuk a margarinos keverékhez, és alaposan dolgozzuk össze vele.
4. Gyúrjunk a tésztából dió nagyságú golyókat. Lapítsuk szét őket a tenyerünkkel. Tegyük őket egymástól 5 cm távolságban egy kikenetlen sütőlemezre. Süssük 8-10 percig.
5. Hagyjuk 2 órán át hűlni rácson.

Nem tudom egyébként miért van mindenütt a receptekben botmixer, szerintem a fordító elnézett valamit, nyilván habverőt használtam. A 2 órás száradást sem tartottam be, mert szerintem nemhogy rács, de úgy általában elég hely nincs egy normál konyhában ahhoz, hogy az összes sütit kirakva lehessen szárítani (:

Heidi Tyline King - Karácsonyi ötletek bibliája: Teasütemény

Nincsenek megjegyzések: