2009. április 20., hétfő

Fekete-fehér brownies

Az úgy volt, hogy elmentem a kollegákkal ebédelni, és ők mindenáron akartak még sütit enni a büfében. A fent említett nevű sütit ették, én meg közben hangosan gondolkoztam, hogy vajon miből is lehet, mert tényleg jól néz ki. Az alja brownies, ez eddig okés, sosem sütöttem, de nem lehet egy nagy dolog. Kaptam egy falatot is, hogy elemezhessem a fehér réteget, hogy aztán tudjam reprodukálni a sütit :) Rögtön be is villant KicsiVú fehércsoki-mousse receptje, hogy az milyen remekül mutatna rajta. Valójában szerintem és a kollegák szerint is csak sima tejszínhab volt.
A fehércsoki-habot már egyszer megpróbáltam, vegyes sikerrel. Tibi csokit használtam hozzá, és az valahogy furán viselkedett, mert mielőtt teljesen felolvadt voltna szépen megcsomósodott., bár ízre finom lett. Most Bocit olvasztottam, örvendeztem is, amikor szépen krémesre olvadt, úgyhogy majdnem rosszul lettem, miután beleöntöttem a házi vaníliakivonatot és úgy tűnt összekapja. Gyorsan hozzákevertem a tejfölt, és végül nem dőlt össze a világ. Szépen is nézett volna ki, hogy csak valami bogyós krémes sütit tudok prezentálni (;
Mindenesetre hálás közönségem volt, mindenkinek ízlett :)

Fekete-fehér brownies

Hozzávalók:

Brownies:
  • 10 dkg étcsoki
  • 10 dkg cukor
  • 10dkg liszt
  • 2 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 1/2 tk. sütőpor
  • 2 nagy tojás
  • szűk 1 dl semleges ízű olaj (én napraforgót használtam)
  • 2 tk. neszkávé
Fehércsoki-mousse:
  • 20 dkg fehércsoki
  • 20 dkg 20%-os tejföl
  • 30 dkg habtejszín (400 ml-t használtam)
  • 1 rúd vanília kikapart magja vagy 1 tk. vaníliakivonat
A brownieshoz keverjük össze egy tálban a lisztet, a cukrot, a kakaóport, a sütőport és az apróra darabolt csokit.
Egy másik tálban feloldjuk a neszkávét 2 ek. langyos vízben, hozzáütjük a tojásokat majd hozzácsorgatjuk az olajat és kézi habverővel szép simára dolgozzuk.
A száraz hozzávalókat hozzáöntjük a tojásos-olajos keverékhez és egy fakanállal jól elkeverjük. A masszát egy 20 cm átmérőjű kivajazott formába töltjük és 175°C-ra előmelegített sütőben 18-20 percig sütjük. Nem baj, ha még fényesnek, nyersnek tűnik egy kicsit, nem szabad kiszárítani.

A moussehoz tördeljük a csokit egy tálba, és gőzfürdő felett olvasszuk fel. Kavarjuk bele a tejfölt és a vaníliát (ha alkoholos házi kivonatot használunk mindenképp először a tejfölt tegyük bele). Öntsük hozzá a tejszín harmadát (100 ml-t öntöttem bele), majd várjuk meg amíg a massza teljesen kihűl. Ekkor a maradék tejszínből verjünk kemény habot, és óvatosan forgassuk a csokis krémbe.

Ha a brownies kihűlt, kenjük a csokihabot a tetejére, és legalább 3 órára hűtsük be.
(Akinek megvan a szakácskönyv, inkább nézzen utána ott a brownies receptnek, mert én fejből írtam, de remélem, hogy nem hagytam le semmit...)
A fotó nem valami szép, mert siettem, és a tányéron a süti széle van, azért dőlnek mindenfelé :)


KicsiVú: Fehércsoki-mousse
Stahl Judit - Gyorsan, valami finomat! (Brownies)

Nincsenek megjegyzések: