2012. december 16., vasárnap

Thai húsleves csirkével és gombával

Még a múltkori ázsiai addikciómról maradt recept. Azóta már leszoktam ezekről, elég volt a sok csípősből egyelőre (:  A thai curry pasztával azért így is óvatos voltam, mert bár elvileg a "színük" azt jelzi, hogy milyen színű paprikát használtak hozzá, és így a zöld a legkevésbé csípős, azért ez sem piskóta. Én most zöldet vettem, de azt hiszem ebből is kevesebbet használtam, mint amennyit írtak, és így is épp jó lett.


A gombát illetően meg béna voltam konkrétan (o; Az angol leírásban az szerepel, hogy "portobello gomba". Meg sem néztem, csak gondoltam ez valami puccos izé, hát vettem szárított, vegyes erdei gombát. Végül most néztem csak, hogy ez valójában a hagyományos csiperkét jelöli (: 



Thai húsleves csirkével és gombával

Hozzávalók:

  • 1 liter forró csirke alaplé
  • 1 ek. thai vörös curry paszta
  • 1 ek. thai halszósz
  • 2 tk. cukor
  • 2 lime leve és héja
  • 100 g csiperke
  • 1 csomag újhagyma felkarikázva, zöld és fehér része külön
  • 200 g maradék csirkehús felaprítva
Öntsük az alaplevet egy fazékba és adjuk hozzá a curry pasztát, halszósz, lime levet és a reszelt lime héj nagy részét. Forraljuk fel és ekkor adjuk hozzá a csíkokra vágott gombát és az újhagyma fehér részét. Tegyünk rá fedőt és forraljuk kb. 2 percig.
Adjuk hozzá a csirkehúst, hogy átmelegedjen és a hagyma zöldjének nagy részét - díszítésnek hagyjunk meg valamennyit.
Merjük a levest tálkákba és szórjuk meg a maradék lime héjjal. Kínáljunk hozzá még halszószt, lime levet és cukrot, hogy mindenki saját maga ízesíthesse az adagját.


BBC GoodFood: Thai chicken & mushroon broth

Nincsenek megjegyzések: