2012. december 4., kedd

Gyurma házilag

A minap egy volt kolleganőmet látogattuk meg, akinek van egy 2 éves kisfia. Természetesen volt alkalmunk szemügyre venni és kipróbálni a játékkínálatot. Nekem leginkább a gyurmázás és nyomdázás jött be, utóbbi elsősorban azért, mert nekem anno nem volt nyomdakészletem, pedig azóta is imádok nyomdázni (: A gyurmázás meg biztosan a sütés miatt tetszett, főleg hogy előkerültek a sütikiszúrók is hozzá meg a sodrófa. Igazából meg sem tudom mondani mikor gyurmáztam utoljára, talán valamikor általános iskola alsóban csináltunk ilyet. Ráadásul most házilag gyártott gyurmát kaptunk, ami szerintem nagyon jó volt. Kellemes puha, nem olyan kemény, mint a hagyományos szürke, ráadásul egyáltalán nem zsíros és nem is tapad túlságosan. Hűtőben jó sokáig eláll, kedvünkre színezhetjük, és semmi egészségtelen nincs benne, ha esetleg a gyerkőc megpróbálná megenni. Persze valószínűleg azonnal ki is köpi majd, mert borzasztóan sós lehet, igaz én azért nem kóstoltam meg, pedig egy pillanatra eszembe jutott (o;

Főzött gyurma

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg só
  • 2 kk. citromsav
  • 1 ek. étolaj
  • 3 dl víz
  • tempera vagy ételfesték a színezéshez
Az alapanyagokat alaposan összekeverjük, takarék lángon állandó keveréssel főzzük. Vigyázat, hirtelen sűrűsödik!
Kikaparjuk sima lapra, addig gyúrjuk, amíg szép sima és rugalmas nem lesz a tészta. Vigyázat, a belseje forró!
A serpenyőt azonnal mossuk ki, mert hamar beleszárad. Műanyag zacskóban hűtőben akár egy hónapig is eláll.

Nincsenek megjegyzések: