2012. október 25., csütörtök

Sajtos-túrós pogácsa

Nem sokára itt a forralt bor és pogácsa szezon, igazából nálunk odahaza már most is egészen borzasztó idő volt ezen a hosszú hétvégén. Egész nap köd volt, nem túl barátságos, szóval nem volt mit tenni, kénytelen voltam pogácsát sütni (:
Nem volt semmi előre kikeresett és kitervelt recept, csak szimplán pogácsára vágytam, úgy hogy felcsaptam az egyik megbízható receptes könyvet, és kiválasztottam a legszimpatikusabb receptet. Bevallom emlékezetből írom, remélem nem maradt ki semmi, majd később azért leellenőrzöm (a kép mobillal készült, de azért egész vállalható).


Sajtos-túrós pogácsa

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 kk cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg juhtúró
  • 15 dkg tehéntúró
  • 2 tojás sárgája + 1 a kenéshez
  • 1 ek. só
  • 1 dl tejföl
  • kb. 7-8 dkg reszelt sajt + 3 dkg a tetejére
A meglangyosított cukros tejben futtassuk fel az élesztőt. A liszthez keverjük hozzá a sót és morzsoljuk el benne a felkockázott margarint. A túrókat törjük át krumplinyomón, vagy villával törjük össze és keverjük a margarinos liszthez. Legvégül adjuk hozzá a felfuttatott élesztőt, a tojásokat, és a tejfölt. Alaposan dolgozzuk ki a tésztát és hagyjuk 30 percet meleg helyen kelni. 
Fél óra után nyújtsuk a tésztát téglalap alakúra és szórjuk meg reszelt sajttal, majd hosszanti oldalán lazán tekerjük fel, és hagyjuk még 30 percet kelni.
Ha megkelt a tészta nyújtsuk ki, szaggassunk belőle tetszőleges méretű pogácsákat, amiknek a tetejét kenjük meg tojássárgájával és szórjuk meg reszelt sajttal. 200 °C-os sütőben süssük kb. 25-30 percig.

Én sajt helyett egész mák, lenmag és köménymag keverékével szórtam meg a pogácsákat. Lehetett volna még szezámmagot is adni hozzá vagy akár napraforgó- és tökmagot.

Szalay Könyvek - Családi szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések: