2012. október 7., vasárnap

Rózsaszín citromos szelet

Kicsit szezonon kívül, meg semmi extra, de talán pont ezért jó. Még így az utolsó napsütéses őszi napokon egy kis gyümölcsös süti, aztán jöhetnek a pogácsák meg a forralt bor (: Ebben a pillanatban egyébként amúgy is cudar idő van kint, rettentő viharos szél fúj és esik az eső.
A süti amúgy tökre egyszerű, bár ez a tepsibe nyomkodós tészta nem annyira barátom, mert mindig bénázok vele. Az eredeti receptben is írták amúgy, hogy nem gáz, ha nem lesz egészen szép, ha megsült nem fog látszani. Igaza van a szerzőnek, a tészta elég borzalmasan nézett ki félúton, de a végeredmény szép lett. Eléggé púpos volt a tészta, meg a pereme sem tűnt elég magasnak, azt hittem ki fog folyni a töltelék. Végül tök szuper lett, mutatós. Dupla adagot csináltam, mert az eredeti elég kevés, és mehetett volna bele még citromlé, csak olyan soknak tűnt kifacsarva.


Rózsaszín citromos szelet

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 50 g kristálycukor
  • 1/4 tk. reszelt citromhéj (én a dupla adagba egy citrom héját reszeltem)
  • 1/8 tk. só
  • 115 g vaj felkockázva
  • 125 g liszt
A töltelékhez:
  • 140 g málna
  • 2 nagy tojás
  • 150 g kristálycukor
  • kb 2 citrom leve
  • 40 g liszt
  • porcukor a díszítéshez (én elhagytam)
Melegítsük a sütőt 180 °C-ra és egy kb. 20x20 cm-es, 2 cm magas formát béleljünk ki sütőpapírral és vajazzuk ki.
A tésztához egy késes aprítóban keverjük össze a cukrot, sót és citromhéjat majd adjuk hozzá a vajat is, és "aprítsuk", míg egyenletes nem lesz. Végül adjuk hozzá a lisztet is, és dolgozzuk morzsásra a keveréket. A tésztát kézzel nyomkodjuk bele a formába, legyen kb. 1,5 cm magas pereme is. Nem kell tökéletesnek lennie (: Süssük a tésztát kb. 15 percig, amíg egy pici színt kap a tészta széle. Hagyjuk kicsit hűlni, és közben csináljuk meg a tölteléket. A sütőt ne kapcsoljuk ki, kell még.
A málnát turmixoljuk teljesen pépesre és egy finomabb szűrőn passzírozzuk át, hogy a magoktól megszabaduljunk. Egy tálban keverjük össze a tojásokat a citromlével és a cukorral. Keverjünk hozzá 3 ek. málnapürét (én a dupla adagba 8 evőkanálnyit tettem) és a lisztet. Töltsük a tésztába a masszát és süssük még kb. 25-30 percig, amíg épp csak remeg egy picit a töltelék és megpirult a tészta. Hagyjuk teljesen kihűlni és vágjuk téglalapokra.
A töltelék nekem kellően merev lett, ki lehetett rácsra borítani, hogy a papírt könnyen le tudjam húzni.


1 megjegyzés:

enes írta...

Hm, valahogy mindig akkor csinálod a guszta sütiket, mikor nem sündörgök a környéken néhány lepotyogó morzsáért pitizve. :D