2012. szeptember 9., vasárnap

Krumpli-retek saláta

Eddig valami mindig lapult a hűtőben, amihez alkalmazkodni kellett a főzéssel, most végre minden elfogyott, és foghattam egy receptet. Én magában ettem ezt a krumplisalátát, de ahogy az eredeti receptben is van, grillezéshez is teljesen jó köret. Utólag gondoltam csak bele, hogy milyen egy saláta, amihez húslevesből van a salátaöntet, de aztán jót vigyorogtam, mondván, hogy ez olyan férfias recept akkor (o;
Majd télen is bevethető lesz ez a recept szerintem, és kicsit frissíti az amúgy megszokott kínálatot. Egy csomag retekre és újhagymára azért be lehet nevezni még januárban is talán, és teljesen feldobja az egészet, egy kis tavaszt csempészve a menübe.

Krumpli-retek-uborka saláta

Hozzávalók:

  • 50 dkg krumpli
  • 1/4 kígyóuborka (lehet egy fél is szerintem)
  • fél csomag retek felkarikázva
  • só, bors
  • 2 dl csirke alaplé
  • 1 kisebb hagyma finomra kockázva
  • 2 ek. borecet
  • 2 tk. csípős mustár
  • cukor
  • 2 ek. barna vaj vagy olívaolaj
  • 1 ek. aprított snidling/újhagyma zöld szára
A krumplit sós vízben héjastól főzzük meg. 
Amíg fő, addig elkészíthetjük az öntetet. Ehhez a forraljuk fel a húslevest a hagymával és főzzük pár percig. Keverjük bele a mustárt és az ecetet, és pici cukorral ízesítsük.
A krumplit még lehetőleg melegen hámozzuk meg és karikázzuk fel. A karikákat rétegezzük egy tálba, és rétegenként sózzuk, borsozzuk majd öntsük rá az öntetet. Legalább egy órát hagyjuk érni.
Az uborkát reszeljük le és sózzuk be. Hagyjuk 15 percig állni, majd nyomjuk ki a levét.
Legvégül keverjük a krumplihoz az uborkát, a retket, a snidlinget és az olajat/vajat. Ha szükséges még sózzuk, borsozzuk.



3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez most komoly?

"...(: Akinek nincs meg és szeretné, az írjon rám."

:)

Tan

dia írta...

Most erre mit mondjak? (: Ha egyszer odaírtam.

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.