2012. szeptember 4., kedd

Tészta kétféle paradicsommal, mozzarellával és fenyőmaggal

Egyszerű, de nagyszerű, ez a legjobb jelző erre a receptre. Már régebben itt lapult a tarsolyomban, de várni akartam a megfelelő paradicsomokra. Mivel kevés hozzávalója van, fontos, hogy azok viszont jó minőségűek legyenek, és az igazán finom, érett paradicsommal elképesztő a különbség. Otthon megkopasztottam a paradicsombokrokat, és szerencsére van kicsi, fürtös koktélparadicsom is. Ezek különösen édesek, de a simák is sokkal finomabbak, mint a piacon kaphatók. 
Hoztam még egy csomó más dolgot is otthonról, alig bírtam el a hátizsákot (: Aztán persze a vége megint az lesz, hogy nem bírom egyedül megenni az egészet, és kénytelen leszek valakinek főzni (:
Mára viszont nagyon elégedett vagyok ezzel a könnyű, mediterrán tésztával. Érdemes volt korán felkelni (:


Tészta kétféle paradicsommal, mozzarellával és fenyőmaggal

Hozzávalók:
  • 30 dkg koktélparadicsom
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • 6 ek. extra szűz olívaolaj
  • só, bors
  • 1/3 bögre fenyőmag
  • 30 dkg spagetti
  • 40 dkg kisebb paradicsom kockára vágva
  • 10 dkg mozzarella felkockázva
  • kb 10 bazsalikomlevél vékonyan felcsíkozva
A szárított paradicsomhoz melegítsük a sütőt 150°C-ra. Egy tepsit béleljünk ki alufóliával. A koktélparadicsomokat vágjuk félbe, reszeljük hozzá a fokhagymát és locsoljunk rá 2 ek. olívaolajat. Tegyünk rá egy kevés sót és borsot, majd alaposan keverjük össze. Terítsük szét a tepsiben, és kb. 2 órát süssük, vagy amíg el nem veszíti a nedvességtartalmának jelentős részét (én egy kicsit túlsütöttem).
A fenyőmagot egy száraz serpenyőben közepes lángon pirítsuk meg, de csak amíg egy kis színt kap.
A tésztát a csomagoláson szereplő utasítás szerint főzzük al dentere. Miután leszűrtük keverjük hozzá a szárított paradicsomot, mozzarellát, fenyőmagot, friss paradicsomot és bazsalikomot. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és keverjük hozzá a maradék 4 ek. olívaolajat is.


Én nem spagettit használtam, mert az nem volt itthon, és igazából nem annyira szeretek birkózni vele a tárnyéron (:


Nincsenek megjegyzések: