2012. március 19., hétfő

Kókuszos csirke barackos mártással

Legújabb kedvencem a Pinterest nevű közösségi izé (: Először nem nagyon értettem mire is jó ez, de aztán ráéreztem, és azóta lelkesen használom is. Pont erre volt egyébként szükségem, egy olyan oldal, ahova az ember a valamilyen szempontból szimpatikus dolgokat gyűjtheti. Olyasmiket főleg, amikre sajnálja az ember a könyvjelzőt, mert csak egy kép vagy videó. Persze itt is lehet mindenkit követni és kedvünkre szortírozni a dolgainkat. Így került képbe két recept is, amiből ez az egyik, a másikat majd később posztolom.
A barackos mártás a legjobb szerintem, eszembe nem jutott volna a mustárt meg a lekvárt összeházasítani. Az édes húsok mindig jók, a kókusz úgy általában mindig jöhet (mondjuk nekem nem volt eléggé kókuszos... (; ), így gondoltam nagy baj nem lehet ezzel a recepttel. Szerencsére nem tévedtem, tényleg remekül bevált. Hozzáteszem ha nem utálnék olajban sütni, akkor ezt bizony praktikusabb volna serpenyőben, olajon megsütni. Így picit kiszáradt nekem, igaz nem is vajjal locsoltam meg, hanem olajjal. Ettől függetlenül nagyon finom lett ezzel az öntettel.
Nem tudom pontosan "sweetened coconut flakes" alatt pontosan mit kell érteni, én sima kókuszreszeléket használtam. Az öntetnél is sokkal kevesebb mustárt használtam, mert így is eléggé csíp, inkább tettem bele egy kis sima mustárt, az íz miatt. Jázminrizs volt a köret.

Kókuszos csirke barackos öntettel

Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 75 g édesített kókuszpehely
  • 60 g liszt
  • fél tk. fokhagymapor
  • fél tk. só
  • negyed tk. őrölt fekete bors
  • 4 csirkemellfilé
  • 115 g olvasztott vaj
  • 55 g sárgabarack lekvár
  • 2 ek dijoni mustár
A sütőt melegítsük elő 200 °C-ra, és egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
A tojás verjük fel egy tálban. Egy másik tálban keverjük össze a kókuszt, fokhagymaport, sót és borsot. A csirkemelleket egyesével mártsuk a tojásba, majd utána hempergessük meg a kókuszos keverékben. A panírozott húsokat tegyük a tepsibe, és egyenletesen locsoljuk meg az olvasztott vajjal. Süssük kb. 30-40 percig, nagyjából félidőnél fordítsuk át.
A barackos szószhoz keverjük össze a lekvárt és a mustárt, majd hűtsük be.



Nincsenek megjegyzések: