2011. december 11., vasárnap

Kókuszkrémes-csokoládés brownie

Megint a Rama süteményeskönyvből következik egy recept, amiből igazán nem lehetett sejteni, hogy mi lesz. Az elkészítés folyamán fázisról fázisra változott a végeredmény várható minősége (: Kezdődött azzal, hogy én soknak találtam a receptben lévő folyadékot a tésztához, de végül mégis beleöntöttem. Aztán arra gondoltam, hogy majd én muffinpapírban fogom megsütni, és arra teszem a krémet, milyen szép lesz. Nincsen formám, és láttam, hogy folyós a tészta, de gondoltam azért majd a papír megtartja. Kifolyni nem fog, esetleg nem lesz olyan szép magas. Hát... kifolyt (:


Persze ez csak akkor derült ki, miután betettem a sütőbe, és már jól felmelegedett. Nyilvánvaló volt azonban, hogy ez így nem lesz jó, úgy hogy gyorsan kikentem egy kisebb tepsit, és beletöltögettem a formákból a tésztát, meg ami még megmaradt.


Mindezek ellenére a tészta teljesen jól sikerült. Tömött, nedves tészta lett, ahogy a brownienak lennie kell, így gondoltam most már nem lehet baj (:
Sajnos a sütiknél még nem vagyok elég magabiztos ahhoz, hogy drasztikusabban megváltoztassam a receptet. Kisebb változtatások persze előfordulnak, de elsőre azért igyekszem a recepthez hűnek maradni. Nos itt bizony kellett volna változtatnom, mert a krém egészen szörnyű. Egyrészt nagyon édes, ez még a kisebbik baj, mert a cukrot könnyen ki lehet hagyni belőle. A másik baj, hogy ez egy rettentő tömény margarinos krém, és a nem finom fajta. Szóval itt a probléma, hogy a krémeket illetően nem vagyok még annyira tapasztalt, hogy rögtön tudnám mire lehetne ezt kicserélni úgy, hogy az állag is megmaradjon, meg a kókuszreszeléket is bele lehessen keverni. Mindenesetre valami tejszínhabos vagy sima tojáshabos krém sokkal jobb lenne. Maga a brownie is elég tömény ugye, de még hozzá ez a margarinos krém... hát nem túl jó.
Szépnek mindenesetre szép lett, és akinek van valami jó alapkrém ötlete, amit kókuszosítani lehet, nyugodtan csinálja meg azzal, mert mutatós. Mivel én ragaszkodtam a recepthez, így a tragikus indulást követő átmeneti siker ellenére mégis negatívban zárt a süti. De mivel örök optimista vagyok, azt mondom, hogy a krémet le lehet róla kaparni, és akkor még mindig van egy jó browniem (o;


Kókuszkrémes-csokoládés brownie

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 20 dkg Rama
  • 30 dkg cukor
  • 4 dkg kakaópor
  • 4 dl tej
  • 25 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 dl joghurt
A krémhez:
  • 15 dkg Rama
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 3-4 cl kókuszlikőr (aroma)
  • 2 tojásfehérje
  • 25 dkg porcukor
Egy lábasban felmelegítjük a tejet, a Ramat, a kakaót és a cukrot. Amikor a Rama teljesen elolvadt, belekeverjük a liszttel elkevert szódabikarbónát, végül a tojásokat és a joghurtot is. Ezután a Ramaval kikent és liszttel kiszórt formába töltjük, lehet ez tepsi vagy adagos forma is. 180°C-ra előmelegített sütőben 25-35 percig sütjük, míg teljesen át nem sül, de ne szárítsuk ki! Ezután hagyjuk kihűlni.
A tojásfehérjéket a fele cukorral kemény habbá verjük, és beleforgatjuk a kókuszreszeléket. A Rama 1/3-át  felolvasztjuk, hogy jobban habosodjon. A porcukrot és a likőrt hozzáadjuk, majd a tojásfehérjehabot óvatosan beleforgatjuk. A browniek tetejét nyomózsákba töltött krémmel díszítjük.

Rama süteményeskönyv


Nincsenek megjegyzések: