2011. december 3., szombat

Csokoládés-körtés-túrós pite

A Rama margarinok vonalkódjainak beküldésével lehet szerezni receptfüzeteket, és ezekben elég jó receptek szoktak lenni. Nekünk is van már 2 ilyen füzet, és rendre akad bennük olyan, amit ki is próbálok. Most is egy ilyen következik, meg van még pár, amit szerintem ki fogok próbálni belőle.
(Mondanom sem kell, hogy hozzátapadt a sütőpapírhoz, így nem tudtam róla lehúzni (: )


Csokoládés-körtés-túrós pite

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 14 dkg Rama
  • 7 dkg porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 20 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 3-4 körte
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5 dkg Rama
  • 5 dkg porcukor
  • 3 tojás
A tésztához a lisztet a Ramaval, a kakaóporral és a porcukorral egy tálban elmorzsoljuk, majd a tojássárgájával tésztává gyúrjuk. Lisztezett deszkán a formának megfelelő méretű (kb. 25 cm átmérőjű), kerek lapot nyújtunk belőle, mellyel kibéleljük a formát, a felesleges részt levágjuk.
A túrót az ízesítőanyagokkal elkeverjük, a Ramat a fele cukorral és a tojássárgájával jól felhabosítjuk, a másik fele cukorral a fehérjét habbá verjük. Mindent egy tálban összedolgozunk, majd a tésztára halmozzuk. A körtéket meghámozzuk, kimagozzuk,m félbevágjuk, és a túrókrémre fektetjük. 160 °C-os sütőben kb. 40 percig sütjük.
A túrókrémbe keverhetünk csokidarabkákat is.

Én bosc kobakja típusú körtét használtam, ez nem puhult meg sajnos. Természetesen sokkal jobb lehet, ha körteszezonban sütjük és tudunk venni finom puha körtét, vagy esetleg kompótot használunk. Hozzáteszem nekem ennyi idő alatt nem sült meg a süti. Elgondolkoztam már rajta, hogy én vagyok-e béna, vagy nem próbálják ki ezeket a recepteket, de a megadott idő és hőmérséklet szerintem konkrétan semmire nem elég. Én még sütöttem 190 °C-on 20 percig, de a körték még így sem lettek olyan barnák, mint a képen.

Rama süteményeskönyv

Nincsenek megjegyzések: