2012. január 11., szerda

Vaníliás-almás papucs

Bevallom így szeretek igazán sütni/főzni, amikor egy határozott elképzelésem lesz - ihletet kapok (: Pontosan látom magam előtt hogyan kell kinézzen az elkészült étel, és hogy mi kell hozzá. Szerencsém volt, tegnap is bevillant egy ötlet, és ma időm is volt rá, hogy megvalósítsam, ami hirtelen kipattant a fejemből. Az egész azzal indult, hogy még korábban kaptam egy szatyor almát, és már eléggé szottyadásnak indultak, így fel akartam használni őket. Aztán meg ott vannak a remek édes péksütemények, amiket nagyon ritkán veszek, mert tudom, hogy a végén úgyis bosszankodni fogok, hogy úgy kell keresni bennük a lekvárt, pudingot. 
Gondoltam összeházasítom akkor hát a leveles péksüteményt az almával meg egy kis vaníliás pudinggal. Sosem dolgoztam még leveles tésztával, nem is annyira rajongok érte amúgy, szerintem a pogácsa is kelt tésztából az igazi. 
Tesóm lebeszélt róla, hogy a díszítés kedvéért megporcukrozzam, de igaza volt. Úgyis tudtuk mindketten, hogy ha evésre kerül a sor, az első az, hogy a porcukrot lerázom róla (:
Én négy részbe vágtam a csomag leveles tésztát, így viszont elég nagyok lettek a sütik, szerintem 6 jobban kijön belőle. Mivel nekem nincsen sodrófám, egy folpackkal betekert borosüveget használtam a nyújtáshoz, ami tökéletesen megfelelt a célnak (:

Vaníliás-almás papucs


Hozzávalók:
  • 1 csomag (500 g) mélyhűtött leveles tészta
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • fél liter tej
  • 3 nagy alma
  • cukor vagy méz
  • őrölt fahéj
  • 1 citrom héja és leve
A pudingot a tasakon lévő leírás alapján főzzük meg, és hagyjuk hűlni. Az almákat hámozzuk meg, magozzuk ki és kockázzuk fel. Egy lábosban adjuk az almához a citrom levés és héját, majd fedő alatt pároljuk puhára. Amikor kész, ízlés szerint édesítsük és adjunk hozzá fahéjat, majd villával törjük össze.
A tésztát miután felengedett, vágjuk 6 egyenlő részre. Minden darabot nyújtsunk téglalap alakúra, és a két hosszabb oldalán ferdén vagdossuk be. A középső harmadra tegyünk pudingot és arra kanalazzunk az almapépből. A szélén a csíkokat hajtogassuk rá a töltelékre, ahogy a képen is látszik.


A papucsokat tegyük kimargarinozott tepsibe, és 180°C-on süssük pirosra. 



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Boldog Uj Evet neked!

Din

dia írta...

Köszönöm szépen, viszont kívánom! (: