2011. október 18., kedd

Töltött gombafejek

Ismét egy nem túl munkaigényes zöldséges recept, gomba már amúgy is rég volt terítéken. Jók is az ilyen frissen sültek ebben az időben. Igazán gyönyörű napfényes ez az október, csak hát lehetne azért egy picit melegebb is. Fellelkesülve a sokáig kitartó jó időn, arra gondoltam megpróbálom a fűtésszezon kezdetét minél jobban kitolni, de azt hiszem Tél tábornoknak már nem kell sokat várnia a megadásra (: Addig is keresek majd valami jó kis krémleves recepteket, mert azok ilyenkor csodát tudnak tenni (:


Töltött gombafejek

Hozzávalók:
  • 24 közepes fej csiperkegomba
  • 3 db paradicsom
  • 10 dkg camambert
  • 10 dkg trappista
  • 1 tv paprika
  • 1 kápia paprika
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 2 szál újhagyma
  • só, olivaolaj
A gombákból kitörjük a tönköket, és az összes zöldséggel együtt apróra vágjuk. Összekeverjük a szintén apró kockákra vágott sajtokkal. A gombafejeket serpenyőben mindkét oldalán kissé megpirítjuk. Ezután hőálló tálba tesszük őket és belekanalazzuk a tölteléket. Megsózzuk, meglocsoljuk olívaolajjal és forró sütőben megsütjük.
Én a tölteléket a sajtok kivételével kicsit megpároltam serpenyőben, mert úgy tűnt, hogy nem fog így beleférni a gombákba, illetve nem voltam róla meggyőződve, hogy meg is sülnek. Én sem sajnáltam a sajtot, de valahogy az enyémek nem úgy néznek ki, mint a fotón, ahol úgy néz ki, mint ha sajt lenne a gombákban pár darab zöldséggel. De persze sajtot még utólag is lehet rá reszelni.

Nők Lapja 2011/40. október 5.

Nincsenek megjegyzések: