2011. október 7., péntek

Sajtgolyó

Nekem a sajtgolyóról az jut eszembe, hogy ideális gyerek kaja, tutira nem fintorogna neki egy sem (: Nem jutott volna egyébként eszembe ilyet csinálni, a rántott sajtot sem tudom mikor ettem utoljára, nekem sajnos (?) nem igazán bírja a gyomrom az ilyesmit. Néha persze belefér a bűnözés meg hogy evés után egy óráig csak pislogni bírjon az ember (:
Egy kedves barátném meginvitált magukhoz nem rég, és mivel ő rettentő nagy rajongója úgy általában a sajtnak, ezért persze a sajtgolyó is felkerült a menüre - sült krumplival. Hogy igazán üssön (: Nekem mondjuk volt hozzá céklasaláta, hogy le bírjam nyelni, de meg kell hagyni, hogy remek volt. Kaptam is az ötleten, hogy utángyártom itthon, mert gyorsan el is készül. Persze arra megint nem bírtam rávenni magam, hogy olajban süssem ki, ahogy azt illene, szóval a fotón azért nincs igazán köze a golyóhoz az én gyártmányomnak (;


Sajtgolyó

Hozzávalók:
  • 20 dkg keményebb sajt lereszelve (nálam trappista és karaván)
  • 2 tojás
  • zsemlemorzsa
  • olaj
  • fűszerek tetszés szerint
A sajtot vékonyan reszeljük le, keverjük össze a felvert tojásokkal. Formázzunk belőle jó diónyi golyókat, hempergessük meg a zsemlemorzsában és bő olajban süssük ki.
Ha túl lágy a massza, akkor szórjunk bele is egy kis morzsát. Ha teszünk bele valamilyen fűszert, akkor lehetőleg a felvert tojásba tegyük azt, még mielőtt belekerül a sajt. Ne úgy, mint én, hogy aztán meglepetésszerűen legyenek fűszeresek a golyók (;
Én ellapítottam a golyókat és grilleztem tepsiben.

Nincsenek megjegyzések: