2010. április 3., szombat

SekiRyu

Vettem csudaszép késeket. Amim volt, az ugyanis nem örvendett túlságosan jó minőségnek, no meg aztán csak az az egy volt, úgyhogy mindenképp bővíteni kellett a készletet. Ezekre a szépséges japán késekre esett a választásom, igazából semmit nem tudtam róluk, de korrekt áron voltak. Japán késhez képest mondjuk olcsók, de úgy általánosságban véve annyira mégsem :)
Be kell valljam viszont, hogy megalomán voltam, mert nagy kések kellettek, aztán most reggel ott állok egy retekkel, hogy levágjam a farkát, aztán kénytelen vagyok a nagykéssel hadonászni. Szóval majd még egy helyes kis zöldségkésnek jönnie kell (;
Abszolút elégedett vagyok egyébként, szépek is, élesek is. Már csak egy késblokk hiányzik vagy egy mágnes.



Messer aus Japan

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia

mi nemreg vettunk az ikeaban fekete kesmagnest. ketto. egymas ala teve nagyon jol neznek ki.

Jah, azt sem meseltem, keszen lett az uj konyha. Hatalmas fekete marvany hatasu vagolapom van, kb. 4 meter hosszan. Minden beepitett, calvados szinu szekrenyben, minden becsapodasgatlo. Indukcios tuzhely, ami nagyon jol mukodik.

szoval eddig legszebb konyham es orom benne fozni. Sajnos kepeket nem lehet itt feltolteni. :) De hidd el, nagyon szep. :)

ehhez vettem a fekete kestarto magneseket. :)

Nagy kessel en sem szeretek apro dolgot vagni, mert nem praktikus es nem hasznalhato tokeletesen.

Din.

dia írta...

Hát a nagy konyháért irigykedek rendesen, az majd remélem egyszer nekem is lesz :) Nomeg a nem becsapódós szekrény/fiók is nagy jóság, az indukciós tűzhelyről nem is beszélve. Csak akkor gondolom az edénykészletet is kissé szelektálni kellett hozzá (;
Remélem valóban örömödet leled majd a szép új konyhában (:

Névtelen írta...

Meglepodve tapasztaltam hogy csak ketto serpenyot kellett kiselejtezni. Meg a regebbi edenyeim is mukodnek az indukcios tuzhelyen.

Mar foztem benne par dolgot. Ami meglepett - gaztuzhelyhez kepest - iszonyu eros. Meg persze az sem rossz, hogy leveszed rola es lekapcsol. :) Javaslom hogy majd probald ki.

De a kesmagnest ettol fuggetlenul javaslom. :)

Din.

dia írta...

Már próbáltam, tetszett :)

sz írta...

Az előbb a nagykéssel farkatlanítottam néhány retket, és nem okozott nagy lelki megrázkódtatást. Mondjuk előtte a vajat is azzal kentem a kenyérre (;

dia írta...

A nagykéses vaj kenésért pokolra fogsz kerülni (o;
Ellenben ma vettem kiskéseket, Fiskars. Igazából olyat akartam, mint az a pici, ami neked van, a narancssárga-fekete, de hámozóval együtt adták csak, az meg nekem nem kell. Úgyhogy egy hármast vettem, amiben amúgy szintén van hámozó (;
Ilyenek-e:
http://homeware.fiskars.com/web/fiskarsweb.nsf/en/knives_avanti_paring_knife
http://homeware.fiskars.com/web/fiskarsweb.nsf/en/knives_avanti_peeler
http://homeware.fiskars.com/web/fiskarsweb.nsf/en/knives_fiskars_knives_peeling_knife_with_curved_blade

sz írta...

Sose értettem, hogy az ilyen kanyarodós pengéjű kések mire jók; majd ha legközelebb arra járok, valamit meghámozok.