2010. április 16., péntek

Rázókendő

Végre elkészült a saját rázókendőm. Mindenki el volt ámulva tőle, pedig valójában nagyon egyszerű megcsinálni, bár tény, hogy elég időigényes. Anno, mikor mondták, hogy kb. 3-4000 forint egy ilyen, nem akartam elhinni, soknak találtam. Aztán most, hogy magam csináltam egyet, rájöttem, hogy nekem is kb. 1000 forint volt csak az anyagköltség. Megcsinálni meg azért jó pár órámba telt.

Alapvetően háromszög alakúnak kellene lennie, de én csak próbaképp csináltam ezt, és a nagymamám egy fejkendőjét áldoztam fel :) Nem is ér rendesen körbe amúgy, nem lehet rendesen megkötni.
Tulajdonképpen nagyon egyszerű horgolni a szegélyt, két gyöngyös láncszem, egy sima, és megint két gyöngyös jön, majd egy egyráhajtásos pálca az előző sor üres láncszemébe. Az utolsó sornál pedig középen két láncszem van, csak mindegyiken egy 12 gyöngyös hurok van. A nehézséget az okozza, hogy előre fel kell fűzni a gyöngyöt a cérnára, és azzal kell horgolni. Azt hiszem ez vett el több időt, amíg felfűzögettem a sok gyöngyöt.

Magamnak még lehet, hogy csinálok egy rendes, háromszög alakút, de hogy másnak nem csinálnék még pénzért sem, az eléggé biztos (; Igaz a végére azért már jól belejöttem, lehet, hogy a következő már sokkal jobban menne.

Nincsenek megjegyzések: