2009. szeptember 10., csütörtök

Morzsás süti

Igazából már vagy két hete csináltam ezt sütit, csak lusta voltam receptet fogalmazni.
Még Németországban ettem ilyet, nagyon ízlett, azóta sem sikerült recepthez vagy sütihez hozzájutni, azért is örültem meg annyira, amikor megláttam Kochfroschnál a szépséges képeket meg a receptet. Nekem nagyon bejött, igazán finom tartalmas süti, egy bögre tejjel remek uzsonna vagy akár reggeli is.
Eredetileg sárgabarackos a süti, de annak már lejárt a szezonja, a szilvát meg amúgy is jobban szeretem, így aztán megkopasztottuk a kertben a fát a süti kedvéért :)


Morzsás-sárgabarackos süti

Hozzávalók:

Morzsa:
  • 125 g margarin
  • 120 g mandulalapocska
  • 125 g liszt
  • 200 g cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
Tészta:
  • 250 g margarin + a tepsi kenéséhez
  • 2 kg sárgabarack
  • 250 g cukor
  • 1 csipet só
  • 5 tojás
  • 1 citrom héja
  • 2 ek. barackpálinka
  • 500 g liszt
A morzsát készítjük el először. Ehhez a margarint felolvasztjuk egy serpenyőben és aranybarnára pirítjuk benne a mandulát. Hozzákeverjük a lisztet is, picit hagyjuk összemelegedni, de ezt már ne pirítsuk. A keveréket öntsük egy tálba és gyúrjuk morzsává a cukorral és vaníliás cukorral, majd tegyük félre.
Egy mélyebb gáztepsit vajazzunk ki alaposan. A barackokat mossuk meg, magozzuk ki és négyeljük fel. A vajat keverjük habosra, majd egyesével keverjük bele a tojásokat is és a cukrot is adagoljuk hozzá. Addig keverjük, amíg a cukor nagyrészt feloldódott. Adjuk hozzá végül a citromhéjat, a pálinkát és a lisztet is. Öntsük a masszát a tepsibe és sűrűn rakjuk ki a barackdarabokkal. Végül szórjuk a tetejére a morzsát.
Hideg sütőbe toljuk a középső sínre, és 175°C-on süssük 50 percig. Végül pirítsuk még 10 percig 220°C-on a felső sínen. Tejszínhab illik hozzá.

Kochfrosch: Aprikosen-Streusel-Kuchen

Nincsenek megjegyzések: